על רקע ההפרות החוזרות ונשנות של ארגון הטרור הרצחני=, בחמאס פרסמו היום (ראשון) הצהרה מגוחכת שבה טען כי "אין בידינו מידע על האירועים בדרום הרצועה", וכי "מאז חידוש הלחימה בחודש מרץ נותק הקשר עם הלוחמים באזור זה". בהודעת הארגון נכתב עוד כי הוא "מחויב להפסקת האש, אך אין לו כל שליטה על הנעשה באזורים האדומים שבשליטת ישראל".
זמן קצר לפני כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס התייעצות ביטחונית עם השר כ"ץ וראשי מערכת הביטחון – והורה לצה"ל "לפעול בעוצמה נגד יעדי טרור ברחבי הרצועה". בהודעה מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מדובר בהפרה בוטה של הסכם הפסקת האש מצד חמאס".

רה"מ נתניהו הורה לפעול בעוצמה ברחבי רצועת עזה
מוקדם יותר, כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן מסר כי מחבלים ירו טילי נ"ט וביצעו ירי לעבר כוחות צה"ל שפעלו להשמדת תשתיות טרור ברפיח. בעקבות כך, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב וארטילריה מספר מטרות, בהן פירים מבצעיים ומבנים צבאיים ששימשו לפעילות מחבלים.

בקואליציה ובאופוזיציה דורשים לחדש את המלחמה: "אין שום הסכם"
מן המחנה הפוליטי נרשמו גינויים להפרת ההסכם. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לחידוש הלחימה במלוא העוצמה, והשרה אורית סטרוק טענה כי "מדובר בהכרזה ברורה שאין עוד הסכם". גם שר התפוצות עמיחי שיקלי הצהיר כי "כל עוד חמאס קיים – המלחמה תימשך".
באופוזיציה הצטרפו לקריאות לתגובה תקיפה. יו"ר "הדמוקרטים" ח"כ יאיר גולן אמר כי יש לבנות שלטון חלופי לחמאס, ואילו יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן טען כי "במזרח התיכון מבינים רק עוצמה – ולכן על ישראל להגיב בתקיפות".

קשר בין השניים? הברק מכה והרקטות יוצאות | צפו בתיעוד
לא מדובר בפעם הראשונה שבה ארגון הטרור מספק הסברים מגוחכים לתקיפות נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, כזכור, בשנת 2020, זמן קצר בלבד אחרי ירי רקטות לעבר שטחים פתוחים באזור אשקלון וראשון לציון, החלו גורמים הקשורים לארגוני הטרור ברצועת עזה להניע בקבוצות סגורות תאוריית מזג אוויר שגרמה לתקלה שהובילה לשיגורן.
