תא"ל במיל' הראל כנפו, לשעבר ראש מטה פיקוד דרום, התראיין היום (ראשון) בתוכנית "יומן צהריים" עם עידו טאובר, והתייחס להפרה הבוטה של הפסקת האש מצד ארגון הטרור חמאס, לאחר שתקף כלי הנדסי של כוחותינו בירי טיל נ"ט ברפיח. בנוסף, התייחס כנפו להסלמה הגוברת ביהודה ושומרון.
לדבריו: "אני לא מתפלא שהם עשו את זה, התפלאתי שהם בכלל החזירו את החטופים החיים בפעם אחת. הרי אנחנו בסוף נהיה אלה שיכנסו פנימה לעזה להכריע את חמאס, השאלה היא איך מתנהלים מעכשיו עד לרגע שזה מה שנעשה".

עוד הוסיף: "את הימים הקרובים אנו צריכים לנצל על מנת לעצב את המרחב בגבול הקו הצהוב ולהחיל את כלל מוצבי צה"ל להגנה, לאחר מכן צריך לצבור את הנקודות שצברנו, כלומר כשחמאס מפר את ההסכם אנחנו צריכים ישר להגיב ולא שום דבר אחר".
לאחר מכן התייחס כנפו להתנהלות ארגון הטרור וציין כי "חמאס הוא זה שרוצח כל יום את הפלשתינים, הוא זה שמרעיב את מי שלא הולך בדרכיו, הוא מפר את ההסכם, ולכן עלינו לעשות עבודה ארוכת טווח לקראת זה שנצטרך לכבוש את עזה, ובסוף כשנרצה לעשות את זה והעיתוי יהיה נכון, יש להחתים את אמריקה, מדינות אירופה ומדינות ערב על כך שאנחנו נעשה זאת עד הסוף".

כנפו פנה לכל מי שדורש כיבוש במיידי: "צריך לחכות לרגע המתאים, כמו שחיכינו הרבה זמן לחיזבאללה והכרענו אותו ברגע הנכון, כך גם עם האיראנים, חיכינו ואז הגיע הרגע והרסנו להם את תוכנית הגרעין".
ראש מטה פיקוד דרום לשעבר שיבח את נתניהו באומרו: "יש לנו ראש ממשלה ב"ה עם הלך רוח, עם הבנה של כמה זמן לוקח לכל תהליך לקרות, הוא יודע איך רותמים את כל מי שצריך ונכון לרתום לתוך הדברים הללו".

בנוסף טען כי "זאת הזדמנות מעולה לעשות קרע בעם הסוני, כי יש לנו את טורקיה, חצי ממצריים ואת קטאר שהם עם האויב ולאומתם יש את סעודיה, איחוד האמירויות ועוד כמה מדינות ערב שרוצים להתמרד ורוצים להתקרב לישראל וארה"ב. לא ניתן לטורקיה וקטאר להיכנס פנימה ולשלוט במה שקורה בעזה, אלא ניתן זאת לסעודיה ואיחוד האמירויות, שהם ירווחו מהמהלך כי יכול לצאת להם מזה הרבה מאוד כסף, וכך ליצור את השסע בין הסונים".
כנפו התייחס למצב המסלים בשטחי איו"ש: "אני מאמין שצה"ל יגביר את פעולותיו באיו"ש, גם כי התפנה כוח וזמן מאחר ויש הפסקת אש בעזה, לכן יש עכשיו יותר זמן להשקיע מאמץ ומחשבה בכל מה שקורה בשטחי יו"ש.

לסיכום הסביר כנפו כי "עלינו לדאוג שקרנה של הראשות הפלשתינית תרד מכל מקום, גם בעולם וגם בארץ, יש להראות לעולם מה הם עושים בשטחים באמת ולהצדיק את כך שאנו נכנסים ומשמידים את הטרור".
