לראשונה מאז נכנסה הפסקת האש לתוקף, מחבלים תקפו כלי רכב הנדסי של צה"ל בשתי תקריות חמורות במרחב רפיח. פיצוץ אירע בכלי אחד, כתוצאה מירי נ"ט או מטען, ובמקביל עלה חשד לירי צלפים לעבר כלי אחר. ההפרה הבוטה מגיעה על רקע העיכובים בהשבת החללים החטופים.
בעקבות כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ישוחח בקרוב עם שר הביטחון כ"ץ והרמטכ"ל אייל זמיר בנוגע לאופי התגובה הישראלית הראויה להפרה הבוטה. יחד עם זאת, בתגובה ראשונית להפרה, מטוסינו כבר תקפו מטרות טרור ברצועה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לקריסת הפסקת האש: "אני קורא לראש הממשלה להורות לצה"ל על חידוש מלא של הלחימה ברצועה במלוא העוצמה. דמיונות השווא שחמאס יהפוך את עורו, או שאפילו יעמוד בהסכם שעליו הוא חתם, מתבררים כצפוי כמסוכנים לביטחוננו. את ארגון הטרור הנאצי יש להשמיד עד תום – ויפה שעה אחת קודם".
