שוטרים פלשתינים חמושים ברובי קלאצ'ינקוב הגיעו הערב (מוצאי שבת) למאהל בדואי סמוך לישוב אדם בבנימין, הנמצא בשטח C. תושבי אדם הזעיקו את כוחות הביטחון בעקבות קולות ירי שנשמעו – ואלה גילו לא פחות מ-16 שוטרים חמושים.
הפלשתינים, שמלבד נשקים ארוכים היו חמושים גם ברכבים צבאיים, טענו כי ביצעו מרדף אחרי רוצח מרמאללה שנמלט לאזור. כוחותינו בודקים חשד, לפיו ההגעה של הכח הזה תואמה עם המנהל האזרחי, שלא טרח לעדכן את החטיבה או את ביטחון הישוב.
לדברי כתבנו אליה אביב, קשה להפריז במשמעות האירוע: 16 חיילים מאומנים היטב עם נשקים ארוכים, סאוונות וטנדרים של טויוטה – פשוט נעים להם בכבישי יו"ש סמוך לישובים ללא תיאום ובאין מפריע.
ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, הגיב לאירוע החמור: "עם קבלת הדיווח על האירוע החמור פניתי לאלוף פיקוד מרכז ולמפקד החטיבה בדרישה לקבל הבהרות ולדאוג שמקרה כזהה לא יתרחש פעם נוספת".
"לא פעם ולא פעמיים ראינו כיצד 'שוטרים' של הרשות הפלשתינית ביצעו פיגועים חמורים, ואנו לא מוכנים לעבור לסדר היום על מצב שבו חמושים מסתובבים במועצה, בסמוך לישובים ישראלים", הוסיף גנץ.
תגובת דובר צה"ל:
"מוקדם יותר היום (ש'), מנגנוני הביטחון הפלסטינים הגיעו למרחב אדם שבבנימין, בתיאום עם מערכת הביטחון.
לאחר בדיקה עלה כי מדובר בשטח שאסור לפעילות המנגנונים והתיאום אושר בעקבות טעות שבוצעה. בעקבות האירוע כוחות צה״ל קפצו לנקודה להוצאת מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מהמרחב.
לאחר עזיבתם של השוטרים הפלסטינים מהמרחב, מספר פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות, אשר הגיבו בירי לאוויר, אין נפגעים.
תקלת התיאום במרחב מתוחקרת והלקחים יופקו".
