במלאות שנתיים לנפילתו בקרב גבורה, נחנכה אמש (חמישי) שכונה חדשה ובית כנסת חדש למרגלות הישוב תלם, לזכרו של קצין גולני סרן אורי מרדכי שני הי"ד. השכונה נקראת 'שכונת אורי' ובית הכנסת החדש נקרא 'היכל אורי'. במהלך האירוע הוכנס ספר תורה לזכרו של שני לבית הכנסת.
האירוע התקיים בשיתוף המועצה האזורית הר חברון ותנועת ההתיישבות אמנה, והשתתפו בו מאות משתתפים, בהם בני משפחתו של אורי, לוחמים, חברים, רבנים, שרים ואישי ציבור. בין המשתתפים נמנו משפחות שכולות, חברי פורום הגבורה והנהלתו, בראשות האב יהושע שני, ובהם איציק פיטוסי, איציק בונצל, יעקב ניצן, אסף זולדן, דוד טהר, בנימין ויזל ועופר גרינבאום.

בנוסף, נרשמה נוכחות של רבנים ושרים, בהם השרים בצלאל סמוטריץ', שלמה קרעי ועמיחי אליהו, יועץ ראש הממשלה נבו כ"ץ, מייסד תנועת אמנה זאב (זמביש) חבר, ראש מועצת הר חברון אלירם אזולאי, ראש המועצה המקומית קרית ארבע ישראל ברמסון, הרבנים דב ליאור, שמואל אליהו, דוד תורג'מן ואברהם יצחק שוורץ, ותושבי שכונת אורי ותלם מזרח.
במהלך הערב הוקרנה ברכה מיוחדת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנשלחה למשפחת שני ולמתיישבי השכונה החדשה: "ליהושע, שולי ומרים, לכל משפחת שני, אני רוצה לברך אתכם בשמי ובשם רעייתי ובשם כל מוקריכם והם רבים, ואנחנו בתוכם, על חנוכת שכונה על שמו של אורי, על חנוכת בית כנסת על שמו".

"אורי היה גיבור ישראל, וגם אתם גיבורים", אמר ראש הממשלה, "העזרה שאתם נתתם לי, יהושע בראש פורום גבורה, פשוט אי אפשר לתאר את חשיבותה, היא חזקה אותי, היא חזקה את רוחו של העם, כדי שנגיע ליום הזה. מגיעים אליו עם כאב, אבל גם עם גאווה גדולה, גאווה גדולה ואמונה גדולה בנצח ישראל, באלוהי ישראל, במורשת ישראל, בעם ישראל. שאו ברכה גדולה מאוד".
בני משפחת שני ציינו: "ממקום של כאב צומח אור גדול. היכל אורי ושכונת אורי הם עדות חיה לכך שעם ישראל לא נשבר – הוא קם ובונה, מאמין ומאיר. 'קומי אורי כי בא אורך, וכבוד ה' עלייך זרח'".
