accessibility-icon
share-icon
טראמפ ופוטין בפגישה באלסקה, אוגוסט 2025 | צילום: רויטרס
טראמפ ופוטין בפגישה באלסקה, אוגוסט 2025 | צילום: רויטרס

טראמפ ופוטין הודיעו על מפגש פסגה לאחר שיחה ממושכת

אליהו עמר

אליהו עמר

כד תשרי ה'תשפו (16.10.25)

0

like

0

dislike

הנשיאים טראמפ ופוטין שוחחו ממושכות, בבית הלבן הגדירו את הפגישה כ"טובה ופרודוקטיבית" • הנשיאים סיכמו על פגישת גורמים רמי דרג בממשלים כבר בשבוע הבא • טראמפ אישר כי ייפגש לאחר מכן עם פוטין בהונגריה כדי "לסיים את המלחמה המקוממת" • השיחה התקיימה ברקע פגישתו הצפויה של זלנסקי מחר עם טראמפ


נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח מוקדם יותר היום (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. את השיחה, שערכה זמן רב הגדיר הבית הלבן כ"טובה ופרודוקטיבית". המנהיגים הסכימו על קיום פגישה בין נציגים רמי דרג משני הצדדים בשבוע הבא, כאשר לאחריה אישר הנשיא טראמפ שייפגש עם פוטין בבודפשט שבאוקראינה כדי להביא ל"סיום המלחמה המקוממת".

בפוסט שפרסם הנשיא טראמפ לאחר הפגישה כתב: "זה עתה סיימתי את שיחת הטלפון שלי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וזו הייתה שיחת פורייה מאוד. הנשיא פוטין בירך אותי ואת ארצות הברית על ההישג הגדול של שלום במזרח התיכון, דבר שלדבריו חלמנו עליו במשך מאות שנים. אני מאמין שההצלחה במזרח התיכון תסייע במשא ומתן שלנו להשגת סיום מלחמת רוסיה-אוקראינה".

עוד הוסיף: "כמו כן, בילינו זמן רב בשיחה על הסחר בין רוסיה לארצות הברית לאחר סיום המלחמה עם אוקראינה. בסיום השיחה, הסכמנו שתתקיים פגישה של היועצים הבכירים שלנו בשבוע הבא. את הפגישות הראשונות של ארצות הברית ינהל מזכיר המדינה מרקו רוביו, יחד עם אנשים נוספים שייקבעו. מיקום הפגישה טרם נקבע".

לסיום כתב: "הנשיא פוטין ואני ניפגש לאחר מכן במקום מוסכם, בודפשט, הונגריה, כדי לראות אם נוכל להביא לסיום המלחמה ה"מקוממת" הזו, בין רוסיה לאוקראינה. הנשיא זלנסקי ואני ניפגש מחר, בחדר הסגלגל, שם נדון בשיחתי עם הנשיא פוטין, ועוד הרבה יותר. אני מאמין שהושגה התקדמות רבה בשיחת הטלפון של היום".

maximize-image
images-count1+
ויקטור אורבן | קרדיט: רויטרס

לאחר השיחה כתב ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן: "הפגישה המתוכננת בין נשיאי ארה"ב ורוסיה זה חדשות נהדרות עבור עמי העולם שוחרי השלום. אנחנו מוכנים!". מאוחר יותר כתב אורבן: "בדיוק סיימתי שיחת טלפון עם הנשיא דונלד טראמפ – ההכנות לפסגת השלום של ארה"ב ורוסיה בעיצומן".

השיחה מתקיימת יממה לפני הפסגה המתוכננת בבית הלבן בה ידון הנשיא טראמפ עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי על התנאים שעשויים להביא לסיום המלחמה. בפגישתם עשויים הצדדים גם לדון באספקת נשק אמריקני לאוקראינה בעיקר טילי שיוט מדגם "טומהוק" המסוגלים לבצע תקיפות ארוכות טווח עמוק בשטח רוסיה עליהם נסובה המחלוקת לאחר שפוטין איים בעבר כי הם יביאו ל"הרס היחסים" בין וושינגטון למוסקבה.

maximize-image
images-count1+
טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: רויטרס

בהודעה שפרסם הקרמלין לאחר השיחה נכתב: "סוכם שנציגי שתי המדינות יתחילו מייד בארגון הפסגה, שיכולה להתקיים, למשל, בבודפשט," אמר לעיתונאים יורי אושקוב, יועצו הבכיר של פוטין. "זו הייתה שיחה מעמיקה מאוד, ובו בזמן כנה ובעלת אמון יוצא דופן," הוסיף, וציין כי היוזמה לשיחה הגיעה מצדה של רוסיה.

כזכור, במפגש הקודם בין טראמפ לזלנסקי שנערך בחודש מאי, נרשם עימות חריג בין המנהיגים. טראמפ אמר לנשיא אוקראינה: "אתה לא נמצא בעמדה טובה כרגע, אין לך את הקלפים בידיים". זלנסקי השיב בתקיפות: "אני לא משחק בקלפים", אך טראמפ השיב לו: "איתנו אתה בהחלט משחק. אתה מהמר על חייהם של מיליונים ועל סכנת מלחמת עולם שלישית. ההתנהלות שלך חסרת כבוד כלפי המדינה שלנו – נתנו לך יותר ממה שרבים סבורים שמגיע לך".

עקבו אחרינו גם ב-Google News