ארגון הטרור החות'י בתימן נאלץ להודות היום (חמישי) באופן רשמי כי רמטכ"ל הארגון, מוחמד עבד אל-כרים אל-ע'מרי, חוסל. מדובר באישור רשמי ראשון של החות'ים למותו, לאחר שבמשך שבועות הכחישו כי אל-ע'מרי שרד את נִיסיוֹן החיסול שבוצע על ידי צה"ל.
אל-ע'מרי היה חבר ב"משרד הג'יהאד" של החות'ים בראשות עבדול מאליק אל-חות'י ואחראי על פיקוח על הפעולות הצבאיות.

ישראל תקפה בזמן נאום מנהיג החות'ים: היעד – בכירי הארגון
חיסולו של אל-ע'מרי הוא תוצאה ישירה של מבצע "טיפת מזל" של צה"ל, שבמסגרתו תקפו כוחותינו יעדים של ארגון הטרור בבירת תימן, צנעא. במערכת הביטחון העריכו כבר בעת התקיפה כי הרמטכ"ל חוסל, לצד ראש ממשלת הארגון ומרבית שריו.
במסגרת המבצע הותקפו באופן ממוקד יעדים צבאיים של שלטון הטרור החות'י, ובתים שבהם שהו בכירים בארגון, באמצעות מספר חימושים מדויקים.

כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן מוסר כי טרם ברור אם הארגון הסתיר את דבר מותו של אל-ע'מרי מיד לאחר התקיפה, או שמא מת מפצעיו רק לאחרונה.
שר הביטחון ישראל כ"ץ הגיב להודאת החות'ים בדבר החיסול ואמר: "ארגון הטרור החות'י הודיע כעת כי הרמטכ"ל החות'י, שהותקף במכת הבכורות העוצמתית בה סוכלה מרבית הצמרת החות'ית בתימן, מת מפצעיו ובכך הוא הצטרף אל חבריו מסוכלי ציר הרשע במעמקי הגיהינום".

כ"ץ הדגיש כי ביקר בחמ"ל החות'ים של אמ"ן, הודה על "העבודה המצוינת שעשו ועוד יעשו נגד החות'ים בעתיד" והוסיף: "פעלנו רבות כדי להסיר איומים משמעותיים – וכך נעשה מול כל איום גם בעתיד".
גם בלשכת ראש הממשלה הגיבו להודעת החות'ים: "ידה הנחושה של מדינת ישראל תגיע לכל מי שביקשו לפגוע בנו ושמו לעצמם למטרה להשמיד את ישראל. ראש הממשלה נתניהו הוסיף: ״עוד רמטכ״ל חוסל בשורת מפקדי הטרור שביקשו לפגוע בנו – נגיע לכולם״.

שר הביטחון: "הרמטכ"ל החות'י הצטרף אל חבריו במעמקי הגיהינום"
מנגד, החות'ים הצהירו כי הסכסוך עם ישראל לא הסתיים והאשימו כי ישראל "תקבל את עונשה ההרתעה על הפשעים שביצעה". מנהיג החות'ים, עבד אל-מאליק אל-חות'י, איים בשבוע שעבר כי הארגון יפקח על עמידתה של ישראל בהסכם הפסקת האש עם עזה, ויחזור לתמוך בעזה אם ישראל לא תעמוד בו.
