ערוץ "אל-מסירה" של החות'ים דיווח הערב (חמישי) על תקיפה ישראלית בבירת תימן, צנעא. במקביל, תחנת "אל-מיאדין" הלבנונית מסרה כי בוצעו יותר מעשר תקיפות אוויריות ברחבי העיר, שהתרחשו בזמן נאום שנשא מנהיג החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י.
כתבנו לענייני צבא וביטחון מוסר כי יעד התקיפה היה בכירים בארגון הטרור החות'י, ורבים מהם שהו בבתים שהותקפו באמצעות מספר חימושים מדויקים. רשת "אל-חדת'" דיווחה כי חלק מהתקיפות כוונו ישירות לעבר בתי מסתור של בכירי הארגון.
גורם ישראלי אישר כי התקיפות כוונו נגד בכירים בדרג המדיני של החות'ים. לדבריו, החיסולים תוכננו כבר בתחילת השבוע במסגרת גל התקיפות הקודם, אך רק הערב הוחלט להוציאם אל הפועל.

מדובר בגל תקיפות נוסף, כשבוע לאחר שחיל האוויר הישראלי פעל בצנעא במסגרת מבצע "נווה צדק". באותה פעולה הותקפו מתחם צבאי שבו נמצא ארמון הנשיאות, תחנות הכוח אסאר והיזאז ואתר אחסון דלק. על פי דובר צה"ל, המטרה הייתה לערער את תשתיות החות'ים ולפגוע בשרשרת האספקה שלהם.

בצה"ל הדגישו כי המתחם שבו שוכן ארמון הנשיאות משמש לניהול פעולות צבאיות של החות'ים, בעוד תחנות הכוח שהותקפו הוסבו לצרכים צבאיים. לפי דיווחים מקומיים, בתקיפה ההיא נהרגו 14 בני אדם ונפצעו יותר מ-50 נוספים, חלקם באורח קשה.
