accessibility-icon
share-icon
צ'רלי קירק | צילום: שאטרסטוק
צ'רלי קירק | צילום: שאטרסטוק

הצעד הבא של הממשל האמריקאי נגד חוגגי רצח צ’רלי קירק

דסק C14

דסק C14

כג תשרי ה'תשפו (15.10.25)

9

10

like

0

dislike

מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה על ביטול ויזות של אזרחים מארגנטינה, גרמניה, ברזיל ומדינות נוספות • ההחלטה התקבלה לאחר שפרסמו פוסטים "שחגגו" את רצח צ’רלי קירק • אנשי משפט טוענים כי מדובר בהפרה של התיקון הראשון לחוקה • בבית הלבן מגבים את המהלך ומגדירים אותו כאכיפת חוקי ההגירה


מחלקת המדינה של ארצות הברית הודיעה כי ביטלה ויזות של לפחות שישה אנשים "שחגגו" את רציחתו של הפעיל השמרן צ’רלי קירק. בפוסט שפורסם ברשת X אתמול (שלישי) ביום הולדתו של קירק, ציינה המחלקה כי מדובר ב"רק כמה דוגמאות" לאנשים שוויזותיהם בוטלו בעקבות דבריהם לאחר מותו.

בהודעתה כתבה המחלקה כי היא ממשיכה לזהות בעלי ויזה שחגגו את ההתנקשות, והדגישה כי "תפעל נגד כל זר שניצל את הכנסת האורחים האמריקאית וחגג רצח של אזרח אמריקאי". בין בעלי הוויזות שבוטלו נמצאים אזרחים מארגנטינה, דרום אפריקה, פרגוואי, ברזיל, גרמניה ומקסיקו.

maximize-image
images-count1+
רשת ה-X ממשל אמרקיאי נגד חוגגי רצח קירק | צילום: רשתות חברתיות

לפי דיווח ב-CNN, מומחים למשפט חוקתי טוענים כי מדובר בצעד הפוגע בחופש הביטוי. עו"ד קונור פיצפטריק מארגון FIRE טען כי "ממשל טראמפ חייב להפסיק להעניש אנשים רק על דעותיהם", והוסיף כי גם אזרחים זרים זכאים לחופש ביטוי מסוים.

היועץ המשפטי לשעבר של מחלקת המדינה, פרופ' הרולד הונג’ו קו, אמר כי "הביטול מהווה הפרה ברורה של התיקון הראשון". לדבריו, הקריטריונים "מעורפלים בצורה מסוכנת" ומעלים שאלות לגבי גבולות הכוח של הממשל.

maximize-image
images-count1+
צ'רלי קירק | צילום: שאטרסטוק

בממשל טראמפ גיבו את המהלך וטוענו כי הוא נועד להגן על גבולות המדינה ותרבותה. בהצהרה רשמית נמסר כי "הנשיא טראמפ ושר החוץ רוביו יגנו על גבולותינו ותרבותנו באמצעות אכיפת חוקי ההגירה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News