accessibility-icon
share-icon
הצלב האדום, ארכיון  |צילום: פלאש 90
הצלב האדום, ארכיון |צילום: פלאש 90

הצלב האדום בדרכו לנקודה בה יועברו ארונות של חטופים חללים

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כב תשרי ה'תשפו (14.10.25)

1

9

like

4

dislike

צה״ל ושב״כ עדכנו כי על פי המידע שהתקבל, הצלב האדום בדרכו לנקודת מפגש בצפון הרצועה, בה יועברו לידיו מספר ארונות של חטופים חללים • באל-ערבי דווח כי החטופים יימסרו משני מוקדים שונים


צה״ל ושב״כ עדכנו הערב (מוצאי חג שמחת תורה) כי על פי המידע שהתקבל, הצלב האדום בדרכו לנקודת מפגש בצפון הרצועה, בה יועברו לידיו מספר ארונות של חטופים חללים.

צה"ל מבקש לנהוג ברגישות ולהמתין לזיהוי הרשמי שיינתן תחילה למשפחות החטופים החללים. חמאס נדרש לעמוד בהסכם ולבצע את המאמצים הנדרשים כדי להחזיר את כל החטופים החללים.

maximize-image
images-count4+
צילום: דור פזואלו, פלאש 90

ארגון הטרור הרצחני חמאס עדיין מפר את ההסכם ולא מעביר את כלל החטופים כפי שסוכם, במהלך החג שוחררו רק 4 חטופים חללים, ולאחר שנתיים ארוכות וכואבות, זוהו גופותיהם של יוסי שרעבי הי"ד, גיא אילוז הי"ד, סרן דניאל פרץ הי"ד וביפין גושי במכון לרפואה משפטית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפק הודעה מעורפלת שבה התייחס להפרת ההסכם על ידי חמאס, בכך שלא החזיר את מרבית החללים החטופים לישראל. "כל עשרים החטופים חזרו ומרגישים טוב ככל שניתן היה לצפות" כתב הנשיא. "נטל גדול הוסר, אך המשימה טרם הושלמה. המתים לא הוחזרו, כפי שהובטח!" הוסיף.

maximize-image
images-count4+
נאום טראמפ בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנשיא האמריקני לא התריע על צעדים קונקרטיים נגד חמאס בעקבות ההפרה, אבל כתב: "שלב שני מתחיל עכשיו!" מבלי לפרט את הקונוטציה שבה נכתבו הדברים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התייחס להפרה של הארגון הרצחני וכתב בחשבון ה-X שלו: "העובדה שחמאס מרשה לעצמו להמשיך לשחק משחקים ולמרוח את שחרור גופות חללינו, מעידה כי ארגון הטרור עדיין חי וקיים, וכי המשימה להשמידו טרם הושגה – וחייבת להיות מושגת בהקדם, כחלק ממטרות המלחמה".

"אני קורא לראש הממשלה להציב אולטימטום ברור לחמאס: אם לא תשיבו מיד את כל גופות חללינו ותמשיכו במריחות – נעצור לאלתר את כל אספקת הסיוע שנכנס לרצועה", כתב השר.

maximize-image
images-count4+
צילום: דור פזואלו, פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס אף הוא: "ארגון הטרור חמאס החליט להפר את ההסכם ולבחון את הגבולות שלנו. לישראל אסור להסס ולהתמהמה. דרושה תגובה מידית ונחושה, כולל סגירת כל המעברים לעזה עד שהחטופים החללים שלנו יוחזרו לישראל".

בנוסף על אי העמידה בהחזרת החטופים החללים, מוקדם יותר היום, זוהו מספר חשודים אשר חצו את הקו הצהוב והתקרבו לכוחות צה"ל הפועלים במרחב צפון הרצועה, דבר המהווה הפרה של ההסכם.

maximize-image
images-count4+
צילום: עלי חאסן, פלאש 90

מצה"ל נמסר כי "בוצעו ניסיונות הרחקה של החשודים. החשודים לא נענו והמשיכו להתקרב לכוחות, הכוחות ביצעו ירי להסרת איום". עוד נמסר: "הידיעות על חדירת מחבלים למגנן אינן נכונות. צה"ל קורא לתושבי עזה להישמע להנחיות צה"ל ולא להתקרב לכוחות הפרוסים במרחב".

מנגד, דובר ארגון הטרור חמאס חאזם קאסם טען כי ישראל היא זו שהפרה את ההסכם, וקרא "לכל הצדדים" לעקוב אחר "התנהלות ישראל", בדרישה שלא לאפשר לה "להתחמק מהתחייבויותיה מול המתווכים בנוגע לסיום המלחמה ברצועת עזה".

maximize-image
images-count4+
צילום: פלאש 90

הקו הצהוב, כפי שהוגדר בהסכם, הוא הקו אליו נסוגו כוחותינו במסגרת השלב הראשון של העסקה שנחתמה עם חמאס. נסיגות נוספות של כוחותינו ייקבעו רק במידה שהשלבים הבאים יושלמו לשביעות רצונה של טראמפ, ישראל ומדינות ערביות מובילות שתומכות גם הן בהסכם.

עוד טרם כניסת החג, שר הביטחון ישראל כ"ץ הגיב על ההודעה של ארגון הטרור הרצחני חמאס בה עדכנו כי ישחררו רק 4 חטופים חללים ולא את כולם – כפי שהיה אמור להיות בהסכם: "הודעת חמאס על החזרה צפויה של 4 גופות היום היא אי עמידה בהתחייבויות".

"המשימה הדחופה שכולנו מחויבים לה כעת היא לוודא את החזרת כל החטופים החללים הביתה. כל עיכוב או הימנעות מכוונת ייחשבו כהפרה בוטה של ההסכם וייענו בהתאם", איים שר הביטחון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News