משרד החוץ האיראני הגיב היום (שלישי) לנאומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפני הכנסת אתמול. זאת לאחר שאמר הנשיא כי טובת האזור מחייבת את איראן "לנטוש את הטרוריסטים, להפסיק לאיים על שכנותיה, להפסיק לממן את שלוחותיה החמושות, ולהכיר בזכות קיומה של ישראל".
בהצהרת משרד החוץ נאמר כי "קריאתו של טראמפ לדיאלוג היא בלתי כנה ובלתי עקבית עם עמדותיו העוינות כלפי טהראן". הצהרה זו הגיעה לאחר ששר החוץ עבאס ערקצ’י אמר מוקדם יותר היום כי "התברר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הושפע ממידע שגוי שלפיו תוכנית הגרעין למטרות השלום של ארצנו הייתה על סף הפיכה לתוכנית נשק".
It is more than clear by now that POTUS has been badly fed the fake line that Iran’s peaceful nuclear program was on the verge of weaponization this spring. That is simply a BIG LIE and he should have been informed that there is zero proof of that, as confirmed by his own…
— Seyed Abbas Araghchi (@araghchi) October 14, 2025
כדי לחזק עוד יותר את חוסר האמון של הרשויות האיראניות בממשל האמריקאי הנוכחי, אמר מהדי טבטבא'אי, סגן הדובר של נשיא איראן כי "הממשלה סבורה שארצות הברית איננה צד שניתן לבטוח בו לאחר האירועים האחרונים האחרונות". טבטבא'אי התייחס בין היתר לתקיפה האמריקאית על אתרי הגרעין באיראן במהלך מלחמת ישראל-איראן.
עוד הוסיף להאשים סגן הדובר של הנשיא כי "הצוות האיראני יכול היה לנהל משא ומתן עם הצד האמריקאי בנוגע לתוכנית הגרעין בניו יורק במהלך ישיבות העצרת הכללית של האו"ם בסוף ספטמבר, אך הוא לא קיבל שום הצעה לנהל שום משא ומתן שכזה, מה שמוסיף להעיד על חוסר הרצינות של וושינגטון".

באמצעות מהלכים אלו איראן ממשיכה את קו ההגנה שסיגלה לעצמה בחודש אוגוסט האחרון שטוען כי הגרעין האיראני היה למטרות שלום. הפחד מהסנקציות האירופאיות שכבר הופעלו עליה גורם לאיראן לנסות לעבוד על העולם עם השקר החדש שרחוק מהמציאות. כנראה שבמשטר האייתוללות כבר שכחו מהשעון שסופר לאחור להשמדת ישראל, שחיל האוויר השמיד בסבב האחרון.
