רגע לפני שהחטופים חוזרים הביתה, שר הביטחון ישראל כ"ץ שיגר איגרת ללוחמים, והודה להם על הרגע המרגש הזה: "אנו מביטים בגאווה גדולה על הרגע החשוב הזה וזוכרים היטב: הישג זה נישא על כתפיכם, לוחמי צה"ל ומפקדיו, וכלל המשרתות והמשרתים בזרועות ובמערכי הצבא – ביבשה, באוויר ובים".
בהמשך דבריו התייחס שר הביטחון למטרה הבאה שמציבה מערכת הביטחון: "כעת נעצב גם בעזה מציאות בה החמאס יפורק מנשקו ועזה תפורז ממנהרות ומתשתיות הטרור, כשצה"ל יגן על היישובים מתוך עזה עצמה".

לדבריו, "משימתה של מערכת הביטחון לא תמה ואתגרינו לא הסתיימו: נמשיך לעמוד על המשמר, בנחישות, בתבונה ובהתקפיות – בכלל הגזרות, כדי להבטיח כי המציאות שהייתה טרם ה-7 באוקטובר, לא תישנה לעולם".
כ"ץ חתם את האיגרת בדברי חיזוק לחיילים הגיבורים: "בהכירי את יכולותיכם ואת מסירותכם, אני יודע שגם למול אתגרי העתיד – יש לעם ישראל ולאזרחי ישראל על מי לסמוך".
