accessibility-icon
share-icon
צילום: צילום מסך

שגריר ישראל בארה"ב: המטרה כעת - להבטיח את יישום המשך ההסכם

דסק C14

דסק C14

כ תשרי ה'תשפו (12.10.25)

1

2

like

0

dislike

שגריר ישראל בארצות הברית, יחיאל לייטר התייחס בריאיון למגי טביבי להסכם שחרור החטופים, והדגיש כי המטרה המרכזית היא להבטיח את המשך יישומו - פירוק טוטלי של חמאס ופירוז הרצועה • לדבריו, ההסכם מסיים עשורים של אחריות ישראלית בלעדית על הרצועה: "העולם אחראי ואתם תטפלו, לא רק אנחנו"


שגריר ישראל בארצות הברית, יחיאל לייטר, אביו של רסן (במיל') ידידיה לייטר ז"ל שנפל בקרב בבית חאנון, התראיין הערב (ראשון) למגי טביבי בחדשות 14, והתייחס לשמחה אך גם לאתגרים סביב ההסכם לשחרור חטופים. לדבריו, מעבר להשבת החטופים, המטרה העיקרית היא להבטיח את יישום המשך ההסכם, הכולל "פירוק טוטלי של החמאס ופירוז הרצועה".

"הנקודות שהציב ראש הממשלה מההתחלה, למעשה אומצו בתוך ההסכם, ואנחנו נעמוד על המשמר כדי שהדברים האלה יבוצעו", אמר לייטר. הוא הדגיש כי חשיבותו של ההסכם היא בשינוי הדרמטי במזרח התיכון: "העולם מסתכל עלינו במשך עשורים כאחראים הבלעדיים לרצועת עזה. ואנחנו אומרים היום בתוך ההסכם הזה, לא. העולם אחראי ואתם תטפלו, לא רק אנחנו".

שיירת הצלב האדום בעזה | צילום
maximize-image
שיירת הצלב האדום בעזה, ארכיון | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

לייטר קרא שלא להסתכל על "חצי כוס הריקה", שכן "חצי כוס המלאה היא הרבה יותר מחצי, היא שלושת רבעי". הוא הדגיש את יתרונות ההסכם: "אנחנו נשארים בחלקים נרחבים מאוד מרצועת עזה. זה קלף מיקוח מאוד מאוד חזק. יש לנו את ההבטחות של ארצות הברית שהמהלך הזה יסתיים בפירוז הרצועה. אנחנו יותר לא לוקחים אחריות על הרצועה – ואנחנו מקבלים את חטופינו הביתה".

יחיאל לייטר שיתף בתחושותיו כאב שכול שאיבד את בנו במהלך הלחימה בעזה: "אני מתבקש ברחבי ארצות הברית לדבר על החוסן המיוחד של העם שיושב בציון, ואני מתחבר עם אחי ואחיותיי למשפחת השכול – אז אני מתחזק". לייטר הדגיש: "יש לנו עם כל כך חזק. קודם כל צריך להבין שההסכם הזה לא היה אפשרי לולא הבנים והבנות שלנו שנלחמו כאריות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News