שגריר ישראל בארצות הברית, יחיאל לייטר, אביו של רסן (במיל') ידידיה לייטר ז"ל שנפל בקרב בבית חאנון, התראיין הערב (ראשון) למגי טביבי בחדשות 14, והתייחס לשמחה אך גם לאתגרים סביב ההסכם לשחרור חטופים. לדבריו, מעבר להשבת החטופים, המטרה העיקרית היא להבטיח את יישום המשך ההסכם, הכולל "פירוק טוטלי של החמאס ופירוז הרצועה".
"הנקודות שהציב ראש הממשלה מההתחלה, למעשה אומצו בתוך ההסכם, ואנחנו נעמוד על המשמר כדי שהדברים האלה יבוצעו", אמר לייטר. הוא הדגיש כי חשיבותו של ההסכם היא בשינוי הדרמטי במזרח התיכון: "העולם מסתכל עלינו במשך עשורים כאחראים הבלעדיים לרצועת עזה. ואנחנו אומרים היום בתוך ההסכם הזה, לא. העולם אחראי ואתם תטפלו, לא רק אנחנו".

לייטר קרא שלא להסתכל על "חצי כוס הריקה", שכן "חצי כוס המלאה היא הרבה יותר מחצי, היא שלושת רבעי". הוא הדגיש את יתרונות ההסכם: "אנחנו נשארים בחלקים נרחבים מאוד מרצועת עזה. זה קלף מיקוח מאוד מאוד חזק. יש לנו את ההבטחות של ארצות הברית שהמהלך הזה יסתיים בפירוז הרצועה. אנחנו יותר לא לוקחים אחריות על הרצועה – ואנחנו מקבלים את חטופינו הביתה".
