בזמן שבישראל ממתינים בציפייה דרוכה לרגע המיוחל ולאחר הדיווח כי ארגון הטרור חמאס מוכן לשחרר את החטופים היום (ראשון), סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי-די ואנס, מסר בריאיון לרשת NBC כי "החטופים אמורים להשתחרר בכל רגע".
אולם, על אף ההתרגשות שעוררה האמירה הדרמטית בישראל, כתבנו המדיני תמיר מורג תיאר כי במערכת המדינית טרם ברור על מה מבוססת הצהרתו של סגן הנשיא. גורם בסביבת ראש הממשלה נתניהו אמר: "ייתכן שמדובר בצורת ביטוי, בודקים את הדברים אבל לא מכירים שינוי".

כאמור, מוקדם יותר היום, דווח בעיתון האמריקני "וול סטריט גו'רנל" כי ארגון הטרור הרצחני חמאס הודיע לישראל כי הוא מוכן להתחיל בשחרור 20 החטופים החיים, ואף בפעם הראשונה הודיע רשמית שהם מוחזקים בידיו.
מורג הסביר כי במערכת הביטחון מעריכים שלא כל החטופים החללים יאותרו ויוחזרו על ידי חמאס, אולם בכל הנוגע לחטופים החיים, ההבנה היא שכל 20 צפויים לשוב לישראל.

בתוך כך, ארגון הטרור אינו מחויב להמתין עד למועד האחרון שנקבע, יום שני בשעה 12:00 בצהריים, ויכול לשחרר את החטופים בכל רגע עד אז, כפי שעדכן אתמול מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, את משפחותיהם.
בינתיים, בצה"ל, בבית החולים שיבא בתל השומר, ובמתקן ברעים שאליו יובאו החטופים תחילה עם שחרורם, כבר נערכים לאפשרות שהשחרור יתרחש בכל רגע.
