בישיבת הממשלה שהתכנסה הלילה (בין חמישי לשישי) לאישור מתווה שחרור החטופים, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים והודה לשליח המיוחד של נשיא ארצות הברית סטיב וויטקוף ולחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, על תרומתם להסכם.

ישיבת ממשלה גורלית: "כשהפרוטוקולים ייצאו – יידעו את האמת"
לדברי נתניהו, "אנחנו בעיצומה של התפתחות מכריעה. בשנתיים האחרונות נלחמנו כדי להשיג את מטרות המלחמה שלנו, ואחת המרכזיות שבהן – השבת החטופים, החיים והמתים. אנחנו עומדים לעשות את זה. לא היינו מגיעים לכך ללא הסיוע יוצא הדופן של הנשיא טראמפ וצוותו, סטיב וויטקוף וג'ארד קושנר. הם עבדו מסביב לשעון יחד עם הצוות שלנו, והמאמץ הזה, בשילוב עם אומץ חיילינו שנכנסו לעזה, יצר לחץ צבאי ודיפלומטי משולב שבודד את חמאס".

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה להודות לכם בשמי, בשם המשפחות ובשם עם ישראל. אלו היו שעות ארוכות של עבודה קשה, והשקעתם גם את הלב וגם את המוח".
קושנר, שליווה את המגעים מטעמו של הנשיא טראמפ, הדגיש בדבריו: "ברור שהחזרת בני הערובה הייתה עדיפות עליונה עבור הנשיא טראמפ במשך זמן רב מאוד. כולנו עבדנו ללא לאות כדי להשיג זאת. אבל אני באמת רוצה לומר – כל זה לא היה קורה ללא הגבורה של צה"ל והחיילים. מה שהשגתם בעזה, בצפון מול חיזבאללה וגם בזירה האיראנית – יצר השפעה עצומה".

בן גביר לוויטקוף וקושנר: "הייתם עושים שלום עם היטלר?"
לדבריו, "אני יודע שלרבים מכם יש בני משפחה שנלחמו. ההקרבה והמאמץ של אזרחי ישראל חוללו שינוי. אני גם רוצה להודות לראש הממשלה נתניהו – ניהלת מו"מ מרשים, עמדת על עקרונותיך, ואתה והנשיא טראמפ ראיתם עין בעין את המטרה הסופית".
השליח המיוחד סטיב וויטקוף הצטרף לדברי ההערכה: "העבודה הקשה באמת הייתה של ראש הממשלה. הוא זה שנדרש להגן על המדינה ולקבל החלטות קשות. היו רגעים שחשבתי שעליכם להתגמש יותר, אבל בדיעבד – אם נתניהו לא היה פועל כפי שפעל, לא היינו מגיעים לנקודה הזו. הנשיא טראמפ מאמין בכך. הוא מעריך את העובדה שנתניהו קיבל החלטות שרבים אחרים לא היו מקבלים".
וויטקוף הוסיף: "חמאס נאלץ להגיע להסכם. הלחץ היה עצום. לצה"ל יש יתרון משמעותי, והתקדמות בשטח היא זו שהובילה להסכם הזה".
