אביו של החטוף איתן מור ויושב ראש פורום תקווה, צביקה מור התראיין היום (חמישי) במשדר המיוחד, בו הביע עמדתו בנוגע לעסקה לשחרור החטופים והתנהלות הממשלה, בעודו מציין כי "אתמול זה היה הלילה הראשון שלא ישנו בשנתיים האלה, אבל מסיבות טובות, שמחה עצומה שסוף סוף נראה את הבן שלנו". "אנחנו לא יודעים איך הוא נראה כי שנתיים לא קיבלנו תמונה או סרטון שלו. אנחנו מקווים ומתפללים שהוא בריא ושלם", אמר אביו של החטוף.
עוד הוסיף: "ללא ספק פורום תקווה ייזכר לדורות בעם ישראל, בזמן שאחרים קראו לכניעה של מדינת ישראל. ואילולא הייתה פה ממשלה אחרת, כל הסיפור הזה היה נגמר בכניעה בשבוע הראשון, ולא היה לנו לא לבנון, ולא סוריה, ולא איראן, ולא חות'ים, ולא שום דבר. ואנחנו באמת עמדנו מול הצונאמי ששטף אותנו גם באופן אישי, כל יום לקבל הודעות נאצה מאנשים חסרי לב וחסרי חמלה שלא מבינים ולא מקשיבים למה שאנחנו אומרים".

מור הסביר את תפיסתו בנוגע לשחרור החטופים: "הדבר הראשון שאמרתי לראש הממשלה מספר ימים לתוך המלחמה, תציל את הילדים שלנו באופן כזה שאנחנו נהיה ההורים האחרונים במדינת ישראל שעוברים את הסיוט, את הגיהנום הזה. אין דבר יותר גרוע מלדעת שהבן שלך עובר עינויים על ידי המפלצות האלה, אנחנו לא רוצים שזה יקרה להורים אחרים".
"ככה אנחנו מבינים את הערבות ההדדית. לא ערבות הדדית שהמדינה תיפול על הברכיים בשבילי ותעשה הכל ותתאבד. אלא ערבות הדדית כזאת שתדאג שבאמת לשמור פה על קדושת החיים שלנו. שלא תיפול שערה של אף ישראלי ארצה".

האב תיאר את רגעיו האחרונים שראה את איתן לפני שנחטף: "אנחנו הגענו לרמת הגולן, את המקום שבו אנחנו היינו עם איתן פעם אחרונה לפני שנתיים ומאז לא ראינו אותו. אנחנו נמצאים פה ואנחנו נהיה כאן עד שיקראו לנו לבוא לפגוש את איתן. אני לא יודע מתי, אבל אנחנו פה באותו מקום התאספנו כל המשפחה לשחזר את אותם רגעים, את אותה יממה אחרונה שהיינו בחברתו. וכן, אנחנו ממש ממש מחכים לגעת בו כבר, לראות שהוא בריא ושלם בגופו ובנפשו".
מור סיכם את דבריו כאשר הוא מודה לרה"מ: "אני רוצה להגיד תודה בשם עם ישראל לראש הממשלה ולרעייתו שרה על כל השנתיים האלה, שהם עומדים מול לחצים איומים מבית ומחוץ ומובילים את מדינת ישראל להצלחה מאוד מאוד גדולה. וכמובן, אני רוצה להודות למפקדים וללוחמים, כולל החברים שלי עכשיו במילואים".

"אני רוצה להודות לכולם על המסירות נפש, והמשפחות היותרות, האלמנות והיתומים, כולנו חייבים להם, כל כך הרבה פצועים. הרבה הפצועים שהשאירו איברים בעזה וחטפו כדי שאנחנו נוכל לחיות בבטחה בארצנו, לכולם אני רוצה להודות באמת מקרב לב, אנחנו חייבים לכם הכול".
