מייסד ויו"ר אמזון, ג'ף בזוס, אמר בסוף השבוע האחרון (שישי) כי בתוך 10 עד 20 שנה יוקמו בחלל מרכזי נתונים עצומים, שיפעלו בעזרת אנרגיה סולארית רציפה ובלתי מוגבלת. לדבריו, מרכזים אלה צפויים בעתיד להתעלות בביצועיהם על אלו שבכדור הארץ, הודות לחשיפה קבועה לשמש וללא תלות במזג האוויר.
בזוס דיבר באירוע "איטליאן טק ויק" שנערך בטורינו, בשיחה עם יו"ר פרארי וסטלנטיס, ג'ון אלקן. לדבריו, "הגידול החד בשימוש בבינה מלאכותית ובשירותי ענן מוביל לזינוק בצריכת חשמל ומים לצורך קירור השרתים, ולכן נדרש פתרון חדש ועתידי".

"בעשור או שניים הקרובים נתחיל לבנות את מרכזי הנתונים הענקיים האלה בחלל" אמר בזוס "שם יש אנרגיה סולארית 24 שעות ביממה, בלי עננים, בלי גשם ובלי מזג אוויר. נוכל להגיע לעלות נמוכה יותר מזו של מרכזי הנתונים בכדור הארץ".
לדבריו, מדובר בשלב הבא בהתפתחות השימוש בתשתיות חלל לשיפור החיים על פני כדור הארץ: "זה כבר קרה עם לווייני מזג האוויר ועם לווייני התקשורת. השלב הבא יהיה מרכזי נתונים, ובהמשך גם סוגים נוספים של ייצור".
Jeff Bezos at Italian Tech Week this morning talking Blue Origin, cryogenic storage, Moon's advantages, space gigawatt data centers, and millions of people living in space pic.twitter.com/HNc4S11RFO
— Jack Kuhr (@JackKuhr) October 3, 2025
עם זאת, בזוס ציין כי גם לחלל יש אתגרים משלו, בהם תחזוקה מורכבת, עלויות שיגור גבוהות והסיכון שבכישלון שיגור טילים – אך הוסיף כי הוא מאמין שהחזון יהפוך למציאות בתוך שני עשורים.
