ועדת שוויון הזדמנויות בתעסוקה של ארה"ב (EEOC) הגישה תביעה פדרלית נגד אפל בעקבות אפליה דתית לכאורה נגד עובד יהודי בחנות אפל ברסטון, וירג'יניה. התביעה טוענת כי אפל סירבה להתאים את לוח הזמנים של העובד לשמירת שבת, ואחר כך פיטרה אותו בנקמה על תלונותיו, תוך הפרת חוק זכויות האזרח משנת 1964, כך פורסם השבוע בכלי תקשורת מקומיים.
העובד, טיילר סטיל, עבד באפל כ"גאון אפל", תפקיד הכולל ייעוץ טכני ללקוחות, במשך 16 שנים, מאז 2007. הוא קיבל ביקורות ביצועים חיוביות עקביות לאורך השנים. בשנת 2023, לאחר שהתגייר באוגוסט, ביקש סטיל התאמות דתיות: חופש מימי שישי ושבת כדי לשמור שבת.

מנהל החנות החדש דחה את הבקשה, בטענה שמדיניות לוחות הזמנים של אפל אינה מאפשרת חופש בשני הימים הללו. חשש מפיטורים בגין אי-ציות גרם לסטיל לעבוד בשבת בניגוד לאמונותיו. זמן קצר לאחר מכן, אפל החלה להעניש אותו על הפרת מדיניות טיפוח, כולל הערות אנטישמיות לכאורה מצד המנהל, כמו תלונה על ריח גוף לא נעים. כאשר הזכיר סטיל לממונה על חג דתי קרב, החברה פיטרה אותו בינואר 2024, בטענה להפרה נוספת של מדיניות הטיפוח – טענה שה-EEOC מכנה כשקרית ומנקמת.
סטיל התלונן בפני אפל פעמיים על האפליה, אך השינוי לא התרחש. ה-EEOC טוענת כי הפיטורים נבעו הן מבקשותיו הדתיות והן מתלונתו על אפליה, מה שמהווה נקמה אסורה לפי סעיף VII של החוק, האוסר על אפליה דתית, סירוב להתאמות סבירות (אלא אם כן גורם נטל מופרז) ונקמה נגד עובדים המתלוננים. הסוכנות דורשת פיצויים כולל שכר חסר, נזקים פיצויים וקנסות על "התנהגות זדונית וחסרת אחריות".

דברה לורנס, עורכת דין אזורית של EEOC בפילדלפיה, אמרה: "עובדים לא צריכים להפר את אמונותיהם הדתיות כדי לשמור על עבודתם או לחשוש מנקמה על בקשת התאמה". התביעה הוגשה בבית משפט פדרלי באלכסנדריה, וירג'יניה, וכוללת דרישה לצו קבע האוסר על אפל להמשיך באפליה דתית, וכן הכשרות והטמעת מדיניות חדשה.
התביעה מתרחשת על רקע דגש מוגבר של EEOC על הגנה דתית בעבודה, במיוחד תחת יו"רית זמנית אנדריאה לוקאס, נוצרית שמרנית שמונתה על ידי נשיא טראמפ. לוקאס טענה כי בתקופת ביידן, "הגנות דתיות נדחקו הצידה לטובת מדיניות 'ווק'". זו אחת מתביעות רבות בנושא התאמות דתיות.
זו אינה הפעם הראשונה שאפל מתמודדת עם האשמות אפליה. ב-2021, עובדת לשעבר שר סקרלט (Cher Scarlett) ואחרים השיקו את תנועת #AppleToo, שחשפה בעיות פנימיות של גזענות, סקסיזם, אי-שוויון בשכר והתעלמות מהנהלה מתלונות. התנועה הובילה לתלונות ל-NLRB ולשינויים בחוקי NDA בקליפורניה וושינגטון. בנוסף, ב-2024 הוגשה תביעת קבוצה נגד אפל בגין אפליה מגדרית בשכר בקליפורניה, המייצגת 12,000 נשים.
