accessibility-icon
share-icon
צילום: לב בגליל

"מדינת ישראל מעלימה עין": תושבים ערבים מציתים פסולת בגליל

רבקה שורק

רבקה שורק

ו תשרי ה'תשפו (28.09.25)

13

8

like

6

dislike

כאשר מערכי הפיקוח אינם פועלים, נערמות ערימות פסולת גדולות וברדת החשיכה מוצתות בידי תושבים ערבים - כדי לחסוך בעלויות ההטמנה, ויישובים שלמים בגליל נחנקים מענני עשן וסירחון בלתי נסבל • אופיר שיק, סגן ראש מועצת גליל תחתון: "לא ייתכן שבשנת 2025 מדינת ישראל תאפשר לשרוף את הגליל באין מפריע"


בגליל מתפשטת בחודשים האחרונים תופעה מסוכנת ומטרידה: עבריינים מהכפרים במרחב הצפון אוספים כמויות גדולות של פסולת מכל הסוגים, גזם חקלאי, פסולת ביתית ולעיתים אף פגרים, ומציתים אותן בשטחים הפתוחים בתחומי רשויות המגזר הערבי, כדי לחסוך בעלויות ההטמנה היקרות באתרים מוסדרים.

במיוחד בסופי שבוע ובחגים, כאשר מערכי הפיקוח אינם פועלים בשטח, נערמות ערימות פסולת גדולות, וברדת החשיכה מוצתות. הלילה הייתה הצתה גדולה מאד בשטח המועצה המקומית טורען, ולכוחות הכיבוי שנקראו למקום נאלצים כמו תמיד לעמוד מהצד ולהשגיח שהאש לפחות לא תתפשט, אך התוצאה היא זיהום אוויר חמור, ענני עשן וסירחון בלתי נסבל המשתרעים על פני יישובים שלמים בגליל.

maximize-image
תיעוד הצתת הפסולת | צילום: לב בגליל

אופיר שיק, יו"ר "לב בגליל" וסגן ראש מועצת גליל תחתון: "לא ייתכן שבשנת 2025 מדינת ישראל תאפשר לשרוף את הגליל באין מפריע. התופעה הזאת לא רק פוגעת באיכות החיים של מאות אלפי תושבים, אלא מסכנת את בריאותם באופן ישיר. במקום להעלים עין, על המדינה להציב מצלמות, להפעיל רחפנים ולנקוט יד קשה נגד עברייני השריפות. לתושבים נמאס וכדאי שהרשויות יעשו את תפקידן בהקדם. התושבים יובילו את המאבק ויצאו למלחמה בתופעה עד שתטופל".

ב"לב בגליל" קוראים לכלל משרדי הממשלה לפעול מיידית, ובראש ובראשונה למשרד לביטחון לאומי – שאחראי על אכיפת החוק באמצעות המשטרה. בנוסף נדרשים גם המשרד להגנת הסביבה, הרשויות המקומיות ומשרדי ממשלה נוספים לשים סוף להצתות הפסולת הבלתי חוקיות, ולהפסיק את המחדל שמזהם את האוויר ומסכן את חיי התושבים בגליל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News