משטרת ישראל סופגת בתקופה האחרונה ביקורת רבה ואף מוגזמת מצד גורמים עלומים. במשטרה החליטו להעמיד את הדברים על דיוקם ולעלות להתקפה. לדברי גורמים במשטרה, צה"ל וגורמים נוספים שאינם מצליחים לעמוד במשימותיהם, מגלגלים לפתחם משימות שאינן בתחום אחריות המשטרה.
במשטרה מציינים כי למרות שיתוף פעולה שוטף עם צה"ל, חלק מדרישות המשטרה לא נענו, ובהן הצורך בגיוס פלוגות מילואים של מג"ב להתמודדות עם הפרות סדר ומחאות המתרחשות חדשות לבקרים.

עוד מונים במשטרה שורה של משימות לאומיות שנשארות לטיפולם הבלעדי, למרות שלצבא אחריות משמעותית בטיפול ומיגור שלהן, כמו זליגת אמל"ח מצה"ל, כניסת שוהים בלתי חוקיים משטחי יהודה ושומרון וטיפול בגבולות הפרוצים. במשטרה אומרים כי מאסו בביקורת שמוטחת בהם מצד "גורמים עלומים", ומבהירים כי השוטרים ממשיכים לפעול לילות כימים לשמירה על ביטחון האזרחים.
עוד אמר גורם במשטרה: "מוטב שהצבא שלא היה בעוטף בשבעה באוקטובר כפי שהיה מצופה, יתן כבוד לשוטרי משטרת ישראל ויעלה על נס את פועלם על הצלת החיים היומיומית ועל ההקרבה והלחימה הנועזת בטבח. עד היום לא שמענו ממי מטעמם דברי שבח והלל לשוטרינו היקרים. אנחנו לא מחפשים מחמאות, אבל שלא יעבירו ביקורת על המשטרה לפני שהם עושים בדק בית".
