סוכנות הידיעות של הרפובליקה האיסלאמית (IRAN) דיווחה היום (שישי) כי איראן ורוסיה חתמו על הסכם בשווי 25 מיליארד דולר עם תאגיד הגרעין הממשלתי הרוסי, לבניית ארבע תחנות כוח גרעיניות – שיבנו באיראן.
כזכור, רק לפני כשבועיים הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה כי הגיעה להבנות חדשות עם איראן בנוגע לחידוש פעילויות הפיקוח במתקני הגרעין במדינה, לאחר שהן הופסקו בעקבות התקיפות האוויריות במהלך מבצע "עם כלביא" בחודש יוני.

מנכ"ל הסוכנות, רפאל גרוסי, ציין כי בפגישה שנערכה בקהיר עם שר החוץ של איראן, הוסכם על "צעדים מעשיים" שיאפשרו לחדש את הביקורות. לדבריו, מדובר ב"צעד חשוב בכיוון הנכון".
ההבנות התגבשו רק לאחר שבריטניה, צרפת וגרמניה הפעילו כשבוע לפני את מנגנון ה"סנאפבק" במועצת הביטחון של האו״ם, המאפשר להשיב את כלל הסנקציות שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין מ-2015, כך דווח ב"רויטרס".
