accessibility-icon
share-icon
מתקן הגרעין בפורדו לאחר ההפצצה האמריקנית, ארכיון | צילום: MAXAR
מתקן הגרעין בפורדו לאחר ההפצצה האמריקנית, ארכיון | צילום: MAXAR

איראן ורוסיה חתמו על הסכם לבניית 4 תחנות כוח גרעיניות

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

ד תשרי ה'תשפו (26.09.25)

22

9

like

10

dislike

דיווח: איראן ורוסיה חתמו על הסכם בשווי 25 מיליארד דולר לבניית ארבע תחנות כוח גרעיניות - שיבנו באיראן • זאת לאחר שהתחנות הגרעיניות האיראניות הושמדו על ידי ישראל וארה"ב במהלך מבצע "עם כלביא"


סוכנות הידיעות של הרפובליקה האיסלאמית (IRAN) דיווחה היום (שישי) כי איראן ורוסיה חתמו על הסכם בשווי 25 מיליארד דולר עם תאגיד הגרעין הממשלתי הרוסי, לבניית ארבע תחנות כוח גרעיניות – שיבנו באיראן.

כזכור, רק לפני כשבועיים הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה כי הגיעה להבנות חדשות עם איראן בנוגע לחידוש פעילויות הפיקוח במתקני הגרעין במדינה, לאחר שהן הופסקו בעקבות התקיפות האוויריות במהלך מבצע "עם כלביא" בחודש יוני.

maximize-image
כור גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל הסוכנות, רפאל גרוסי, ציין כי בפגישה שנערכה בקהיר עם שר החוץ של איראן, הוסכם על "צעדים מעשיים" שיאפשרו לחדש את הביקורות. לדבריו, מדובר ב"צעד חשוב בכיוון הנכון".

ההבנות התגבשו רק לאחר שבריטניה, צרפת וגרמניה הפעילו כשבוע לפני את מנגנון ה"סנאפבק" במועצת הביטחון של האו״ם, המאפשר להשיב את כלל הסנקציות שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין מ-2015, כך דווח ב"רויטרס".

עקבו אחרינו גם ב-Google News