כבר למעלה מ-40 שנה, הסכם השלום עם מצרים נשמר, למעט אירועים חריגים וקשים כגון הפיגוע בנטפים והפיגוע על הגדר בחלקו הצפוני בו נפלו 3 חיילי צה"ל. נראה שבתקופה האחרונה הוא שוב מעורר תהיות ושאלות, כאשר תושבי הגבול מספרים על מעבר של מאות כלי נשק שמוברחים באמצעות מאות רחפנים, וזאת בנוסף למה שנראה כתגבור כוחות משמעותי של צבא מצרים בסיני.
צביקה, בעלים של אתר המודיעין ממקורות גלויים, נציבנט, סיפר בריאיון הבוקר (שישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" בהגשת עידו טאובר מה מתרחש בגבולנו הדרומי, על ההתחמשות האמיתית של צבא מצרים, ועל השקרים שמופצים ברשת במטרה להלהיט את רוחות וליצור בהלה.

טבח 7 באוקטובר והצל המצרי: גבול פרוץ בשלושה רבדים
לדבריו של צביקה, הרשתות מוצפות בפרסומי כזב. אחת מהן היא הטענה לפיה המצרים הציבו סוללת הגנה אווירית בצפון חצי האי. "רשת מצרית פרסמה סרטון שלטענתה פרסו סוללת S300 ליד ימת ברדאוויל בצפון סיני – זה כמובן שטות מוחלטת", אמר, "זה מלהיט את האווירה והרשתות בייחוד אלה שממהרות לפרסם פשוט לא עושות את הסינון הנכון ובסך הכל מריצות את זה פנימה ועוד יותר מלבות את הדלקה".

כשאתה מעלה כוננות ביחידות ארמיה 2 וארמיה 3, אין מישהו אחר שזו הכוונה אליו
בעלי אתר נציבנט אמר כי אכן יש "סימנים מעידים" על התעצמות צבא מצרים וייתכן גם על כוונותיהם. "רמטכ״ל צבא מצרים הגיע לגזרה בשבועות האחרונים, ושאלו אותו מה המטרה של הביקור שלך. הוא אמר – "אני העליתי כוננות של צבא מצרים בסיני ובאתי לבדוק שהכוננות נאותה והם יכולים לקדם פני כל רעה שתבוא מכל כיוון", סיפר.
לדבריו של צביקה, המצרים בדבריהם "לא מצביעים על ישראל בשלב הזה, אבל כשאתה מעלה כוננות ביחידות ארמיה 2 וארמיה 3 (סדר כוח ששווה לפיקוד), אין מישהו אחר שזו הכוונה אליו (מלבד ישראל)".

הצבת כלים משוריינים בסיני – הפרה מוחלטת
"הסימן שאני רואה זה סרטונים שכל מיני נהגים ברחבי סיני קולטים, ופתאום אתה רואה חניון לכלים משוריינים. אין מצב לשריון בסיני, זו הפרה מוחלטת (של הסכמי השלום), וכשאתה רואה את העשרות כלים משוריינים פרוסים על האדמה, אתה מבין שמשהו קורה פה. אתה שואל את המצרים מה זה, והם טוענים שמדובר "בצעדי זהירות", המשיך, "אנחנו נלחמים בטרור" הם אומרים. איזה טרור? שוב, כולם מבינים שנגד איזשהו מחבל דאעש בצפון סיני לא נלחמים עם טנק".

צעצוע שהפך לנשק: כך הרחפנים בגבול מצרים מאיימים על ישראל
עוד אמר כי במצרים, טוענים שהסיבה לתגבור הכוחות היא בכלל בשל "פרובוקציות ישראליות", כדוגמת הצבת טנקים בציר פילדלפי – "ראינו טנקים? נביא טנקים משלנו". "ישראל לא יכולה להישאר אדישה כשהיא רואה כזה כוח, אז היא מתגברת את הקו", הוסיף.

למרות הסימנים המעידים, צביקה הדגיש כי נכון להיום "א-סיסי לא עבר את הקו האדום". "מה שאנחנו רואים זה משבר מנוהל – גם ההנהגה בישראל וגם ההנהגה במצרים נותנת "לנערים לשחק לפנינו" – כולם מתלהמים", אמר, "לגבי סיסי זה יופי לעולם הערבי כשהם מאשימים את ישראל ברצח עם, וסיסי פתאום מניף נבוט לכיוון ישראל – מה שגורם לכל מדינות ערב וכל המתנגדים שלו לחגוג".
הריאיון עם המלא עם הבעלים של אתר המודיעין ממקורות גלויים נציבנט בנגן הוידאו בראשות הכתבה
