דובר צה"ל בערבית הוציא היום (שישי) הודעת פינוי מיידית למספר שכונות באזור נמל עזה, וזאת על רקע הרחבת התמרון הצבאי של כוחותינו בעיר, כהמשך להרחבת מבצע "מרכבות גדעון ב'".
"אזהרה דחופה לכל מי שטרם פינה את אזור נמל עזה ושכונת רימאל, סמוך למגדל המסומן באדום ולאוהלים הסמוכים לו ברחוב אמין אל-חוסייני", נכתב בהודעה, "צה"ל יתקוף את המבנה בקרוב, זאת בשל הימצאות תשתיות טרור של חמאס בתוכו או בסמוך אליו. למען ביטחונכם, הנכם נדרשים לפנות את המבנה באופן מיידי דרומה, לעבר האזור ההומניטרי במווסי".

כזכור, במהלך ימי החג צה"ל הרחיב את פעילותו הקרקעית בעיר עזה, תוך הפעלת אוגדות במספר גזרות מקבילות. אוגדה 162 פועלת עם שלוש חטיבות בשכונות במרכז העיר, אוגדה 98 במרחב מחנה הטרור ממערב לעיר, אוגדה 36 עם שלוש חטיבות בשכונות הדרומיות ואוגדה 99 בגזרה הצפונית.
במקביל, אוגדה 143 פועלת בציר פילדלפי ובחאן יונס. חיל האוויר תקף במהלך החג עשרות מטרות טרור, ובשילוב הפעילות הקרקעית חוסלו עשרות מחבלים. לפי נתוני מערכת הביטחון, כ-660 אלף תושבים כבר התפנו מהעיר עזה נכון להבוקר, ובמערכת הביטחון מעריכים כי המספר חצה את רף ה-700 אלף.

