accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך "ישראל הבוקר"

החזית הנוספת: השגריר באו"ם דני דנון על הקרב הדיפלומטי

דסק C14

דסק C14

ד תשרי ה'תשפו (26.09.25)

8

16

like

2

dislike

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, סיפר בריאיון בתוכנית "ישראל הבוקר" בהגשת עידו טאובר על ההכנות לקראת נאומו של ראש הממשלה נתניהו באו"ם ובכלל זה פרובוקציות מתוכננות, וכן על שיתוף הפעולה עם המשלחת האמריקאית לאו"ם וניהול קרב ההסברה: "התקופה המאתגרת ביותר בתולדות ישראל" | צפו בריאיון המלא


לקראת יום דרמטי באו"ם. ראש הממשלה יעלה לבימת האו"ם בשעה 16:00 בצהריים שעון ישראל, ויישא את נאומו בפני העצרת הכללית. בין היתר, נתניהו צפוי להתייחס לגל ההכרה ב"מדינה הפלשתינית", כשבדבריו יצביע על הצביעות של מדינות העולם.

בנוסף, נתניהו צפוי לתקוף את האו"ם ואת העומד בראשו, המזכ"ל אנטוניו גוטרש, שמאז תחילת המלחמה אימצו קו עוין מאוד נגד ישראל, ולמעשה משתפים פעולה עם חמאס – גם בקמפיין ה"רעב" השקרי וגם בשיבוש הכנסת הסיוע ההומניטרי במסלולים שנועדו לעקוף את ארגון הטרור הרצחני.

maximize-image
images-count1+
השקרים שנשמעו בשבוע האחרון – יקבלו את התשובה שלהם בנאום ראש הממשלה. נתניהו באו"ם, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, סיפר בריאיון הבוקר (שישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" בהגשת עידו טאובר על ההכנות לקראת הנאום ובכלל זה פרובוקציות מתוכננות, וכן על שיתוף הפעולה עם המשלחת האמריקאית לאו"ם.

דנון סיפר כי נודע לו שהמשלחת "הפלשתינית" מתכננת פרובוקציה במסגרתה הם יצאו בכוונה עם תחילת נאומו של רה"מ נתניהו. שגריר ישראל באו"ם אמר כי "ראש הממשלה מכיר את העבודה הזאת היטב, הוא מכיר את הבמה הזאת היטב, ואין לי ספק שהוא יזכיר לעולם למה יצאנו למלחמה הזאת, ולמה אנחנו עדיין נלחמים על מנת להשיב את החטופים ולהכריע את חמאס. השקרים שנשמעו בשבוע האחרון, מאנשים מכל העולם – יקבלו את התשובה שלהם בנאום ראש הממשלה".

דנון נשאל על ניהול קרב ההסברה במוסד שכמעט כולו פועל נגד ישראל וענה כי "התקופה האחרונה היא התקופה המאתגרת ביותר בתולדות מדינת ישראל. כמות ההחלטות, כמות השנאה, האנטישמיות, הצביעות, זה חוצה את כל הקווים, זה מגיע מכל מקום. אנחנו מוצאים את עצמנו כל יום עוברים מאולם אחד לאולם אחר כדי להגן על ישראל"

maximize-image
images-count1+
"עכשיו כאשר יש שגריר אמריקאי במשרה מלאה – נעבור להתקפה". השגריר האמריקאי באו"ם מייקל וולץ | צילום: שאטרסטוק

עוד הוסיף כי "אנחנו מבינים שזו מלחמה, וכמו שנלחמים בשדה הקרב, יש גם שדה קרב דיפלומטי שאנחנו נאבקים בו, ולא מורידים את הראש. אנחנו גאים במה שאנחנו עושים, גאים בדגל שאנחנו מייצגים, ואני חושב שמבחינתי והצוות שלי זה קודם כול כבוד גדול שראש הממשלה מגיע לומר את הדברים של מדינת ישראל"

לדבריו של דנון, התיאום עם המשלחת האמריקאית הוא "ברמה היומיומית". "אנחנו עובדים עם המשלחת האמריקאית באופן מאוד מאוד צמוד, מקבלים גיבוי במועצת הביטחון, מתאמים את המהלכים", אמר, "היום נפגשתי עם השגריר החדש של ארצות הברית, השגריר מייק וולץ, שרק נכנס לתפקיד ומכין את הדרך להמשך. זה חלק חשוב מהתפקיד שלו והוא ידיד אמיתי של ישראל"

שגריר ישראל באו"ם אמר כי כעת, לאחר שמונה שגריר אמריקאי קבוע, ישראל וארה"ב מתככנות לעבור ל"התקפה" בקרב ההסברה. "שיחקנו פה הרבה בהגנה. עכשיו שיש שגריר אמריקאי במשרה מלאה – אנחנו נעבור גם להתקפה מול האויבים שלנו, לחשוף את הצביעות שלהם, את השקרים שלהם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News