יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, הביע היום (חמישי) דאגה חריפה על רקע גל ההכרות הבינלאומי במדינה פלשתינית, והתרעם על כך שראש הממשלה עדיין לא הציב את סוגיית הריבונות על שולחן הממשלה. דגן הזהיר כי ריבונות מצומצמת עלולה לאפשר הקמה של מדינה פלשתינית, ולא תמנע "סכנות לטווח הארוך".
דגן הביע דאגה עמוקה מהשתיקה של ראש הממשלה אל מול ההכרות במדינה פלשתינית מצד ספרד, אירלנד, נורבגיה, צרפת, בריטניה, קנדה, אוסטרליה, פורטוגל, מונקו, לוקסמבורג, מלטה וסן מרינו, במסגרת הוועידה הצרפתית-סעודית לקידום פתרון שתי המדינות.
לדבריו, "זה מדאיג מאוד שמול גל ההכרות הבינלאומי, שמתרחב בעצרת האו״ם, רוה"מ ממשיך להמתין במקום להכריע. ההמתנה הזו מזמנת עוד לחץ בינלאומי ומותירה את מדינת ישראל פגיעה. המציאות ברורה: כל מי שממשיך לדבר על הקמת מדינה פלשתינית או על ריבונות מצומצמת בגושים בלבד נותן בפועל מתנה למבקשי נפשנו".

עוד אמר דגן כי "רק ריבונות מלאה על כל הישובים והמרחבים הפתוחים ביו"ש תמנע את השכפול של זוועות טבח ה-7.10 במרכז ישראל, תחסל את התקווה להשמיד את מדינת ישראל ותבטיח את ביטחון מדינת ישראל לדורות. החלת ריבונות מלאה אינה שאלה פוליטית זו חובה לאומית. ניצחון זה רק ריבונות".

רה"מ לפני המראתו לעצרת האו"ם: לא תקום בישראל מדינה לרוצחים
דגן קרא לראש הממשלה "להניח על שולחן הממשלה החלטה על ריבונות בישובים ובמרחבים הפתוחים ביהודה ושומרון", והוסיף: "כל עם ישראל וכמובן גם אני בתוכם עומדים מאחורי ראש הממשלה בשליחות החשובה שלו השבוע לארה"ב. חובתנו להציב את הריבונות בראש. אנחנו מחויבים לריבונות למען עתיד מדינת ישראל זה צדק היסטורי וגם הביטחון הלאומי של ישראל".
