accessibility-icon
share-icon
מתוך "שיחות מהכותל"

הסבתא ששכלה את שני נכדיה: "צעקתי. אמרתי שזה לא אמיתי"

דסק C14

דסק C14

ג תשרי ה'תשפו (25.09.25)

16

15

like

2

dislike

תקופת החגים מחזירה את דליה נבון, סבתם של אלקנה ואיתי שנפלו, אל הימים הקשים שבהם איבדה את נכדיה: "אני מברכת שנה טובה - בכוח, מתוך מעמקי הלב שלי, מתוך התהומות שבהם אני נמצאת כסבתא אחוזת עצב ויגון נורא" • לצד הכאב, היא שיתפה בריאיון ליהודה שלזינגר גם במה שמעניק לה כוח: "אני בוחרת בכל יום לקום מהמיטה ולומר 'מודה אני'"


דליה נבון, סבתם של אלקנה נבון ואיתי פוגל ז"ל שנפלו במלחמה בהפרש של 40 יום, סיפרה בדמעות בריאיון ליהודה שלזינגר: "ידענו שאיתי נמצא ברפיח, ופתאום אנשי הצבא נקשו בדלת – ואני צעקתי. אמרתי שזה לא אמיתי, שמישהו התבלבל פה. אבל אני בוחרת בכל יום לקום מהמיטה ולומר 'מודה אני' – אין לי ברירה אחרת".

הסבתא תיארה בגרון חנוך את היום שבו התבשרה בבשורה הקשה: "אלקנה כבר מתחת למצבה בבית הקברות בסגולה, ואיתי נמצא ברפיח בתוך טנק. סיימנו את הארוחה, ברכנו את הבנים והנכדים, ואני יושבת בבית בשיא השקט, מתלבטת באיזה בגד לבן אלך לתפילת כל נדרי. פתאום נוגשים בדלת, אנשי צבא נכנסים, ואני צועקת וזועקת. תוך שניות הבית מתמלא, ואברי חוזר מבית הקברות, ואנחנו נופלים אל המקום הלא נודע הזה".

maximize-image
images-count1+
אלקנה נבון הי"ד | צילום: דובר צה"ל

נבון תיארה את התחושות הקשות שמציפה תקופת החגים: "היו לי קשים מנשוא. קודם כל, הכניסה היא בצער גדול מאוד, עם הרבה בכי. אני נטולת שני נכדים בכורים. אני עם שתי משפחות שלי, שני ילדים שלי עם משפחותיהם, עם כל כך הרבה נכדים שהם אחים שכולים, ואני מברכת שנה טובה. בכוח, מתוך מעמקי הלב שלי, מתוך התהומות שאני נמצאת כסבתא, אחוזת עצב ויגון נורא".

הסבתא השכולה שיתפה בערכים שעליהם גדלו נכדיה: "אנחנו מגדלים ילדים לתפארת המדינה והעם והתורה. הנכדים שלי, גם אלקנה וגם איתי, הם בני תורה. הם יושבים ולומדים בבתי ספר דתיים. הם ממשיכים הלאה בישיבת הסדר אלקנה, ואיתי ממשיך בישיבת מעלה אליעזר, בישיבה גבוהה".

maximize-image
images-count1+
איתי פוגל הי"ד | צילום: דובר צה"ל

לדבריה, "אני רוצה להגיד לכם שהעוצמה שלהם, וכל הסיפורים שאני שומעת עליהם, מהאישיות שלהם, מהמעשים שלהם, מהמחשבות שלהם, מהחסדים שהם עשו, מההתנדבויות שהם עשו. אני רוצה להגיד לך, מתוך הבור העמוק שאני נמצאת, שכולו שכול ויגון, אני פשוט מתרוממת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News