היועמ"שית גלי בהרב מיארה הגישה היום (שני) לבית המשפט העליון תגובה נרחבת לעתירות שהוגשו נגד החלטות הממשלה מלפני מספר חודשים, שביקשו להסדיר מנגנון חדש להפסקת כהונתה. לטענתה, ההחלטות שהתקבלו ביוני ובאוגוסט התקבלו בחוסר סמכות, סותרות את ההסדר החוקתי הקיים ופוגעות בעיקרון שנקבע בוועדת שמגר, לפיו סיום כהונת יועץ משפטי לממשלה מחייב היוועצות עם ועדה ציבורית-מקצועית עצמאית.
בתגובתה טוענת היועמ"שית כי הודעת השרים האחרונה איננה ניסיון אמיתי לנהל הליך התייעצות, אלא ניסיון "ליצור מראית עין בלבד" ולרוקן את המתווה הקיים מתוכן. לדבריה, הממשלה מבקשת להנדס את תהליך עבודת הוועדה הציבורית, לקצר באופן מלאכותי את לוחות הזמנים ולשלול את שיקול דעתה, ובכך לפגוע בעצמאותה.

עוד נטען כי אין כל טעמים המצדיקים סטייה מהחלטת הממשלה הקודמת, שנועדה להבטיח הליך אובייקטיבי ובלתי תלוי בהליך כה רגיש. "ההליך שננקט נועד לפגוע בעצמאות הוועדה, לקבוע מראש את תוצאותיה, ולשנות דה-פקטו את כללי המשחק החוקתיים", נכתב בתגובה.
היועמ"שית הדגישה כי עצמאות הוועדה הציבורית היא הערובה היחידה למניעת פיטורים משיקולים פוליטיים או זרים, והזהירה מפני תקדים מסוכן שבו הממשלה תוכל לעצב מחדש את הכללים בהתאם לצרכיה המידיים. לפיכך ביקשה מבית המשפט העליון להורות על ביטול החלטות הממשלה ולחייבה לפעול אך ורק על פי ההסדר שנקבע בוועדת שמגר.
