accessibility-icon
share-icon
צילום: רועי אברהם/ לע״מ

רה"מ: "אנחנו מקיימים מגעים עם הסורים - אבל עוד חזון למועד"

רבקה שורק

רבקה שורק

כח אלול ה'תשפה (21.09.25)

3

12

like

0

dislike

נתניה ציין בפתח ישיבת הממשלה כי יש עוד דרך ארוכה להסכם עם סוריה • ראש הממשלה סיכם את הישגי השנה, התייחס למבצע “עם כלביא” והבהיר: "הרחקנו מעל ראשנו את איום פצצות האטום האיראניות ואת איום הטילים הבליסטיים"


ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה  לדיווחים על ההסכם הנרקם בין ישראל לסוריה: ״הניצחונות שלנו בלבנון מול חיזבאללה פתחו צוהר לאפשרות של שלום עם שכנותינו מצפון. אנחנו מקיימים מגעים עם הסורים – יש התקדמות מסוימת, אבל עוד חזון למועד״.

במהלך דבריו, סיכם נתניהו את ההישגים של ישראל בשנה החולפת, ובראשם מבצע עם כלביא: "אנחנו לפני ערב ראש השנה. בשנה החולפת הגענו להישגים כבירים, היסטוריים. בראש ובראשונה להישג ההיסטורי שמבטיח את המשך קיומה של מדינת ישראל ומכאן המשך קיומו של העם היהודי".

לדבריו, "במשך 12 ימים, היינו פיזית בבירא עמיקתא. אבל יצאנו במבצע 'עם כלביא' לאיגרא רמא. אין בזה שום הפרזה. מעל לכל הרחקנו מעל ראשנו את איום פצצות האטום האיראניות שנועדו להשמיד אותנו, ואת האיום של עשרות אלפי טילים בליסטיים שאיראן תכננה לייצר תוך שנים אחדות. בנוסף, פגענו בכל חלקי הציר האיראני בלבנון, בסוריה, בתימן, בעזה, גם באיראן עצמה".

נתניהו התחייב להמשיך במאמצים להכרעת ארגון הטרור חמאס ולהשבת החטופים: "אנחנו מחזקים את חיילינו הגיבורים שבלי הקרבתם, נחישותם ודבקותם במשימה, לא היינו משיגים את ההישגים הגדולים שהשגנו".

עוד הוסיף נתניהו: "במוצאי ראש השנה אני אצא לעצרת האו"ם, ומיד לאחר מכן אפגש עם ידידנו הנשיא טראמפ. באו"ם אני אציג את האמת. זו האמת של ישראל, אבל היא האמת האובייקטיבית במאבק הצודק שלנו מול כוחות הרשע, ואת החזון שלנו לשלום אמיתי – שלום מתוך עוצמה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News