accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14, חיים גולדברג, פלאש 90

ח"כ טל: "האלימות האנרכיסטית משמאל עלולה להיגמר ברצח פוליטי"

אליהו עמר

אליהו עמר

כח אלול ה'תשפה (21.09.25)

23

3

like

1

dislike

בריאיון לשירה קאי כהן התייחס ח"כ אוהד טל לתקיפת ח"כ אלי דלל ואמר כי בדומה לארה"ב גם בישראל האלימות המערכתית משמאל עלולה להיגמר ברצח פוליטי • לדבריו, התמיכה האדירה לה זוכה ישראל בארה"ב מגיע דווקא מנוצרים רפובליקנים בעוד בקהילות היהודיות, שניזונות לדבריהן מהתקשורת הישראלית נשמעת ביקורת על המערכה בעזה


בריאיון לתוכנית 'על הבוקר' בהגשת שירה קאי כהן התייחס היום (ראשון) ח"כ טל לירי מעזה לעבר אשדוד ואמר כי מי שמדבר על "עסקאות בכל מחיר" בעצם מבקש להשאיר את חמאס על כנו. "להשאיר את חמאס זה להשאיר חרב על צווארנו. רק הכרעה מוחלטת של חמאס תבטיח את חיי עם ישראל," אמר. טל הדגיש כי כל ניסיון להחביא את המפלצת מאחורי החומה הוא אשליה מסוכנת.

בהמשך התייחס למינוי המיועד של האלוף דוד זיני לראש השב"כ, וציין כי התנגדות ה"לשעברים" למהלך רק מוכיחה עד כמה הוא הכרחי. "לשב"כ יש המון הצלחות, אך גם מחלות קשות שהובילו לכישלון 7 באוקטובר. דווקא משום כך זיני חייב להתמנות, כדי להבריא את המערכת". טל האשים את היועצת המשפטית לממשלה שלדבריו "פגעה בביטחון ישראל" בכך שעיכבה את המינוי.

maximize-image
היועמ"שית, גלי בהרב מיארה | צילום: פלאש 90

טל גם התייחס לאירוע האלימות בהרמת הכוסית של הליכוד אמש, שבו הותקף ח"כ אלי דלל בידי מפגינים. "זו לא תקרית – יש כאן מערכת של אנרכיסטים אלימים, שמאשימים אותנו באלימות תוך שהם עצמם זורקים כסף וצועקים 'רוצח'. האלימות הזו עלולה להיגמר ברצח פוליטי גם כאן בישראל". טל האשים את מערכת אכיפת החוק ביצירת "חוק אחד לימין וחוק אחר לשמאל".

לדברי טל, לאחר ביקור של שבועיים בארה"ב, הרושם היה מצד אחד מעודד ומצד שני מאכזב: "מהנוצרים הרפובליקנים אנחנו זוכים לתמיכה אדירה, אבל בקהילות יהודיות שמעתי האשמות על 'רצח עם בעזה'. כשהם נשאלו על מה זה מבוסס – הם הפנו לתקשורת הישראלית. התקשורת מנצלת את כוחה לפגוע במדינת ישראל". הוא הוסיף כי ערוץ 14 הוא היחיד שמציג את "האמת" מול מה שכינה "קמפיין השקר".

בסיום התייחס לביטול הפריימריז בציונות הדתית ואמר כי למרות יתרונות השיטה, ההחלטה נבעה מהמצב הביטחוני: "בתקופת מלחמה, כשהציבור שלנו במילואים וחברי הכנסת אמורים להתמקד בעשייה, לא ניתן לנהל פריימריז אפקטיביים. ייתכן שבעתיד נחזור לשיטה, אך כרגע זה לא מתאים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News