בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) על הסף עתירה שהגישה רב-פקד רינת סבן, יחד עם התנועה לאיכות השלטון, נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. העתירה דרשה לחייב את השר לקדם אותה בדרגה.
בהחלטתם, השופטים דוד מינץ, עופר גרוסקופף וחאלד כבוב כתבו כי "דין העתירה להידחות על הסף מחמת קיומו של סעד חלופי", והפנו את העותרים לבית המשפט לעניינים מנהליים.

רינת סבן עותרת נגד השר בן גביר באמצעות עמותת השמאל הקיצוני
רפ"ק סבן, המקורבת ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שהייתה מעורבת בעבר בחקירות ראש הממשלה, הגישה את העתירה לאחר שקידומה בדרגה עוכב על ידי השר בן גביר. גם "פורום המפכ"לים" לקח חלק בעתירה.
בעתירה נטען כי בן גביר מונע את הקידום בשל נקמה פוליטית. מנגד, השר טען שלא הוצגו בפניו מסמכים רלוונטיים שדרש, ושיגר למשטרה מסמך הבהרה בו כתב: "בעניינה של רב-פקד רינת סבן, נדמה שהתשתית העובדתית שהוצגה לי חסרה מאוד".

הפרשה עוררה סערה גדולה, כשהיועמ"שית בהרב מיארה התערבה באופן חריג והגישה לבג"ץ תגובה בה טענה שיש לפטר את בן גביר, בין היתר על רקע אי-קידומה של סבן.
המשטרה פרסמה תגובה תקיפה וטענה ל"פרסומים פוגעניים, שיש בהם משום פגיעה בשמה הטוב של קצינת משטרה מקצועית". בתגובה, מסרו מקורביו של השר: "מותר לראש אח״מ לחשוב שצריך לקדם הקצינה אבל בסוף יש אחד שמחליט וחותם והוא השר לביטחון לאומי – איתמר בן גביר".
