לאחר מספר חודשי עיכוב על ידי הדמוקרטים בסנאט, היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל וולץ אושר אמש באופן רשמי כשגריר ארצות הברית לאומות המאוחדות. וולץ אושר ברוב צמוד יחסית כאשר 47 סנאטורים הצביעו בעד המינוי בעוד 43 התנגדו, והיתר נמנעו.
שמו של וולץ נקשר לפרשת סיגנל, שהייתה לסקנדל משמעותי עבור ממשל טראמפ בתחילת דרכו. במסגרת הפרשה, העיתונאי ג'פרי גולדברג ממגזין האטלנטיק חשף כי היעוץ לביטחון לאומי דאז צירף אותו בטעות לקבוצה סודית, שדנה על הכנות לקראת המתקפה האמריקאית בתימן.

יועץ הביטחון הלאומי של טראמפ השתמש בג’ימייל למסמכים מסווגים

כאמור, וולץ לא פוטר מהממשל וכעת מונה לתפקיד מפתח, בעוד מרקו רוביו כזכור משמש כיום גם כיועץ לביטחון לאומי וגם כמזכיר המדינה. מבחינת ישראל, מדובר בבשורה חשובה כאשר וולץ נחשב אוהד ישראל וגדול ומאוד ניצי במדיניות נגד איראן. כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח במהדורת מוצאי השבת כי ערב התקיפה באיראן גורם מדיני אמר לו כי וולץ היה עולה על מטוס ותוקף בעצמו את מתקני הגרעין לא היה מקבל אישור: "הוא לא יתמוך – הוא יטיס את המטוסים בעצמו", מסר אז הגורם המדיני.

מייקל וולץ שב ומדגיש: חמאס לא ישלוט בעזה

ממשל טראמפ שואף ל"פירוק מלא" של תוכנית הגרעין האיראני
"אנחנו צריכים מקום אחד בעולם שבו כולם יכולים לדבר, שבו סין, רוסיה, אירופה והעולם המתפתח, יכולים להתאחד ולפתור סכסוכים", אמר וולץ במהלך השימוע המכריע שלו, "אבל אחרי 80 שנה, האו"ם סטה ממשימתו המרכזית של עשיית שלום". וולץ גם התחייב בפני הרפובליקנים בוועדה כי יילחם במה שהם כינו "מוקד לאנטישמיות" בגוף העולמי.
שגריר ישראל באו"ם דני דנון בירך על המינוי: "ברכות חמות לשגריר החדש, מייק וולץ, שמגיע כאן לבניין האו"ם לייצג את ארצות הברית. אנחנו מחכים לך, מייק. יש לנו הרבה מאוד מה לעשות כאן מול הצביעות, מול השקרים, מול ההסתה. כבר בשבוע הבא נעבוד ביחד למען האמת, למען הצדק, למען היציבות במזרח התיכון והשבת כל החטופים. ברוך הבא".
