שורד השבי ולוחם גולני, עידן אלכסנדר, הצהיר בסוף השבוע האחרון כי הוא עומד בשבוע הבא לחזור לשירותו בצה"ל. "בחודש הבא, בעזרת השם, אחזור לישראל ושוב אלבש את מדי צה"ל, ואשרת בגאווה לצד אחיי. הסיפור שלי לא נגמר בהישרדות – הוא ממשיך בשירות. עד הנצחון", כך אמר בנאומו באירוע של FIDF בארצות הברית, ארגון התומך ברווחה ובחינוך של חיילי צה"ל, המילואימניקים, הותיקים ובני משפחותיהם.
את דבריו פתח: "שמי עידן אלכסנדר. אני בן 21. שירתי בצה"ל, נפלתי בשבי על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. באותו יום נלחמתי לצד אחיי לנשק נגד חמאס ואחרי שנחטפתי נלחמתי כל יום כדי לשרוד בשבי, במנהרות, בחושך. הוחזקתי בשבי במשך 584 ימים. אלו היו הימים הקשים בחיי – ימים של מאבק, כאב ופרידה מהמשפחה שלי. אבל הלילה, אני עומד כאן חופשי".

עידן, ששוחרר בעסקת חטופים, הוסיף: "אני רוצה להודות לנשיא טראמפ ולממשל האמריקני שהבטיחו את שחרורי. ללא העבודה שלהם לא הייתי כאן איתכם הלילה. למשפחה שלי – ההורים שלי, אחותי, אחי – תודה על שלא ויתרתם עליי לרגע. אני גם רוצה להוקיר את צה"ל. השירות בצה"ל הוא הכבוד של חיי. לחיילים שממשיכים להגן על ישראל ולמשפחות הנופלים – אני נושא את ההקרבה שלכם איתי תמיד".
שורד השבי הזכיר את אלו שנותרו עדיין מאחור: "אבל אני חייב לומר זאת: בזמן שאני חופשי, רבים אחרים עדיין בשבי. הסיוט שלהם ממשיך. המשפחות שלהם עדיין מחכות. אנחנו לא יכולים לשכוח אותם. אנחנו לא יכולים לעצור עד שכולם יהיו בבית".

אלכסנדר שיתף: "אני חולם על היום שבו כל חטוף ילך חופשי. כשאף חייל, אף ילד ואף הורה לא יתמודד עם מה שהתמודדתי איתו. היום הזה חייב להגיע בקרוב. הערב אנו מתכנסים לתמוך בצה"ל ולזכור את הנופלים. נרים את כולנו גם עבור אלה שעדיין מחכים במנהרות, עדיין מחכים לחופש. בואו נבטיח שלא נעצור עד שהם יחזרו".
