בהחלטה אמש במועצת הביטחון, סוכל ניסיון של איראן למנוע את הפעלת מנגנון ה-Snapback והסנקציות נגד משטר האייתולות ייכנסו לתוקפן ב-28 לספטמבר, אלא אם יתבצע שינוי דרמטי ברגע האחרון. בעיתון Amwaj המסקר את מדינות המפרץ, חשפו כי בניסיון כמעט אחרון למנוע את הפעלת המנגנון, איראן שלחה הצעה לחידוש שיחות הגרעין עם ארה"ב.
לפי העיתון, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י שלח ב-16 בספטמבר לשליחו של טראמפ סטיב וויטקוף הצעה מפורטת ל"עסקה זמנית" ומתווה להסכם סופי בנושא תוכנית הגרעין. ההצעה האיראנית כולל שני שלבים מיידים לישום עד ה-28 בספטמבר, ומתווה להמשך.

במסגרת ההצעה, המשטר מעוניין בחידוש משא ומתן לעסקה זמנית שתכלול "התחלה" של הוצאת והקטנת מאגר האורניום המועשר שלו ברמה גבוהה (60% ומעלה), בתמורה להפסקת הלחץ האירופי להחזרת הסנקציות ופתיחת דלת להסרת חלק מהן.
כדי לאפשר "זמן ומקום" למשא ומתן על פי הדיווח, איראן מציעה להאריך את תוקפה של החלטת מועצת הביטחון 2231 (הפעלת הסנאפבק) בחודשים ספורים, מה שיאפשר לאירופה לשמור על כוחה להחזיר סנקציות אך ימנע פעולה מיידית.

לאחר השגת "עסקה זמנית", מתווה הדרכים האיראני כולל שלושה שלבים עוקבים: ראשית, מתן ערבות ביטחונית אמריקאית "חד-משמעית ומעשית" נגד תקיפות נוספות נגד איראן, בתמורה להתחלת תהליך הוצאת מאגר האורניום המועשר ב-60% (כ-400 ק"ג, שטהרן טוענת כי הוא קבור תחת הריסות אתרי גרעין שנפגעו בתקיפות).
לאחר מכן, ביטול של החלטה 2231, דילול האורניום המועשר לרמה של 20% (שנועד לטענתם לצורך "רפואי" ו"מחקרי"), והסרת הסנקציות שהוסכמו בעסקה הזמנית. רק אז יחל לפי המתווה משא ומתן להסכם סופי.
מקור פוליטי בכיר באיראן, שדיבר בתנאי אנונימיות, מסר ל-Amwaj כי ממשל טראמפ טרם הגיב להצעה. מקור נוסף בטהראן הביע פסימיות לגבי סיכויי ההצלחה, וטען כי טראמפ מצפה ל"כניעה איראנית" מוחלטת, מה שעלול לטענתו להוביל לעימות צבאי מחודש.
