מועצת העיר רומא אישרה אמש (חמישי), ברוב של 31 קולות תומכים מול נמנעת אחת, להניף את דגל פלשתין בקמפידוליו, מושב בניין העירייה בגבעת הקפיטול, כסימן סולידריות עם עזה והעם הפלשתיני.
ההחלטה זוכה לביקורת חריפה מצד ישראל וארגונים פרו-ישראליים, שרואים בה צעד חד-צדדי שמעודד טרור ומחליש את מאמצי השלום. המהלך, שנעשה כחלק מגל מחאות באיטליה נגד המדיניות הישראלית, מגיע בעקבות צעדים דומים בנאפולי, באזורים איטלקיים ואוניברסיטאות, שנתקו קשרים עם ישראל במחאה על המבצע בעזה.
Rome city hall votes to fly the Palestinian flag in solidarity with Gaza and the Palestinian people.https://t.co/PvLYzIMMUh
— Wanted in Rome (@wantedinrome) September 19, 2025
ביולי, כיבתה רומא את אורות מזרקת טרווי לשעה, ובמאי השתתפה בקמפיין "50,000 תכריכים לעזה" לתליית סדינים לבנים בבניין העירייה. עכשיו, הנפת הדגל – שתתרחש בגבעת הקפיטול ההיסטורית – נתפסת כהפרה של עקרונות ניטרליות, ומעוררת זעם בישראל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את הצעד "תעמולה חד-צדדית שמתגמלת את חמאס ומסכנת את בני הערובה הישראלים", וטען כי היא "מעודדת טרור במקום לקדם שלום אמיתי". שר החוץ גדעון סער הוסיף: "רומא, עיר של היסטוריה ותרבות, בוחרת להיות כלי שרת של ארגוני טרור, וזה פוגע ביחסים ההיסטוריים בין איטליה לישראל".
הביקורת מתמקדת בכך שההחלטה, שמחייבת את ממשל ראש העיר רוברטו גואלטיירי (ממרכז-שמאל) לגנות "כל פעולה המסכנת אזרחים או מונעת פינוי בטוח", מתעלמת מהתקפות חמאס על אזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר 2023, שגרמו ל-1,200 הרוגים, ומתמקדת רק בצד אחד של הסכסוך.

ארגון ADL (איגוד נגד השמצה) הזהיר כי צעדים כאלה "מעודדים אנטישמיות ומחלישים את מאמצי השלום", וקרא לאיטליה להימנע מהם. מבקרים נוספים טוענים כי היא פוגעת בכלכלה האיטלקית-ישראלית, כולל פרויקטי מים משותפים שסייעו להתמודדות עם משברי מים.
ההחלטה, שמגיעה בעיצומה של עצרת האו"ם בספטמבר 2025 שבה מדינות מערביות מתכננות להכיר במדינה פלשתינית, מעוררת חשש להסלמה דיפלומטית. ישראל, דרך שגרירה באיטליה, הזהירה כי "רומא בוחרת צד במלחמה נגד טרור, וזה יפגע בשיתופי פעולה עתידיים". מבקרים רואים בה צעד פופוליסטי שמנצל את הרגשות הציבוריים, אך מתעלם מהמציאות המורכבת של הסכסוך, ומקדם נרטיב חד-צדדי שפוגע בשלום אמיתי.
