לאחר שגיבה את השעיית תוכניתו של הקומיקאי ג'ימי קימל, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציע לשלול רישיונות מרשתות טלוויזיה שלדבריו מציגות אותו באופן עוין: "97% מהסיקור נגדי, ובכל זאת ניצחתי בקלות", אמר לכתבים על סיפון אייר פורס 1, תוך רמיזה שיש לשקול שלילת רישוי מערוצים.
הסערה פרצה לאחר שרשת ABC הסירה את "ג'ימי קימל לייב" בעקבות מונולוג שבו לעג המגיש לאבלו של הנשיא על הירצחו של צ’רלי קירק. ההחלטה התקבלה אחרי שוועדת התקשורת הפדרלית (FCC), בראשות מקורב לטראמפ, איימה בצעדים רגולטוריים – מה שעורר חשש לפגיעה בחופש הביטוי.

לאחר שלעג לו: טראמפ מברך על השעיית התוכנית של ג'ימי קימל
יו"ר ה-FCC, ברנדן קאר, כינה את דבריו של קימל "חולניים" והזהיר כי אם רשתות לא ישנו כיוון, ייתכנו צעדים נוספים מצד הרגולטור. במקביל, Nexstar Media, אחת מקבוצות השידור הגדולות בארה"ב, הודיעה כי תפסיק לשדר את תוכניתו כיוון שדבריו היו "פוגעניים וחסרי רגישות".
קאר שיבח את Nexstar, שבמקביל מבקשת את אישור ה-FCC למיזוג ענק בשווי 6.2 מיליארד דולר – וקרא לרשתות אחרות ללכת בעקבותיה. גם סינקלייר, שותפתה הגדולה ביותר של ABC, הודיעה כי תחליף את תוכניתו של קימל במשדר זיכרון מיוחד לצ’רלי קירק.

בתוך כך, משפטנים מזכירים כי התיקון הראשון לחוקת ארה"ב מגן על חופש הביטוי, ולכן ל-FCC אסור לשלול רישיון מגוף תקשורת רק בשל עמדות פוליטיות או סיקור ביקורתי כלפי הממשל.
