בריאיון שערך הבוקר (שישי) עם עודד מנשה, המזרחן יוני בן מנחם התייחס לגל ההכרות במדינה פלשתינית ואמר כי אין להחלטות מסוג זה משמעות מעשית, והתגובה הישראלית צריכה להתרכז ביצירת עובדות בשטח.
בן מנחם הזכיר כי כבר בשנת 1988 הכריז יאסר ערפאת בכינוס המל"פ על הקמת מדינה פלשתינית, ומאז יותר מ-140 מדינות הכירו בה. "שום דבר לא השתנה", הדגיש. לדבריו, החלטות או"ם בנושא "נכנסות לארכיון ומשם לפח הזבל של ההיסטוריה".

המזרחן הסביר כי מול ההכרות הנוספות, על ישראל להתמקד בצעדים אופרטיביים: "דבר ראשון, למוטט את החמאס ברצועת עזה. אחר כך למוטט את שלטון הרשות הפלשתינית ביהודה ושומרון, ולהגביר את ההתיישבות. אלו שטחי המולדת שלנו, וזו התשובה ההולמת ביותר".
עוד ציין בן מנחם כי המערכה הצבאית בעזה רחוקה מסיום: "אנחנו לא התחלנו אפילו. יש לנו עוד מלחמה ארוכה ברצועה".
