accessibility-icon
share-icon
צילום: שמוליק עלמני
צילום: שמוליק עלמני

השגריר בארה"ב משיב לביקורת נגד ישראל: "עלילת דם מודרנית"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כו אלול ה'תשפה (19.09.25)

4

11

like

0

dislike

באירוע ראש השנה בשגרירות ישראל בוושינגטון, השגריר ד"ר יחיאל לייטר התייחס לנפילת שישה חיילים ולביקורת על ישראל במלחמה מול חמאס ואמר: "אין הבדל בין העלילות היום לעלילות הדם מהעבר" • חבר הקונגרס דיוויד קוסטוף הדגיש כי התמיכה בישראל בקונגרס חוצה גבולות מפלגתיים


שגריר ישראל בארצות הברית, ד"ר יחיאל לייטר, אירח אמש (רביעי) קבלת פנים חגיגית לרגל ראש השנה בשגרירות ישראל בוושינגטון. באירוע השתתפו מנהיגי הקהילה היהודית המקומית, חברי קונגרס, נציגי הממשל האמריקני, אנשי תקשורת ואנשי חברה אזרחית.

בפתח דבריו הקדיש השגריר לייטר אזכור לזכר ששת החיילים שנפלו באותו יום ברפיח ובמתקפת הטרור הרצחנית במעבר אלנבי. בהמשך התייחס לגל הביקורת הבינלאומית על ישראל במלחמתה מול חמאס ואמר: "אנחנו עדים לעלילת דם מודרנית – והיא עולה לנו בחיים. אין הבדל בין זה לבין עלילות השקר על דם במצות בפסח. לא עשינו זאת אז ואיננו עושים זאת היום".

לקראת השנה החדשה אמר לייטר כי ישראל עומדת איתנה מול אויביה: "כל כך הרבה משתנה לטובה. איראן ושלוחותיה חוסלו. אנו נלחמים מלחמה צודקת וקמים כאריות ולביאות מול מי שבא לכלותנו".

שגריר ישראל בארה"ב ד"ר יחיאל לייטר
maximize-image
צילום: שמוליק עלמני

חבר הקונגרס דיוויד קוסטוף (רפובליקני, טנסי) נשא דברים מרכזיים באירוע וציין כי התמיכה בישראל בקונגרס חוצה גבולות מפלגתיים. "עלינו לוודא שישראל תקבל כל שנדרש לה כדי להגן על עצמה, על אזרחיה ועל גבולותיה – ולהשיג ניצחון מלא ומוחלט על הרוע שסובב אותה", אמר.

האירוע ננעל בתקיעת שופר ובשירת "התקווה". היין שהוגש לאורחים הגיע במיוחד מיקבים בצפון הארץ שנפגעו במהלך המלחמה, כסמל לחוסן ולחיבור הישיר בין ישראל לתפוצות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News