accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

טראמפ: "עובדים על נוכחות מחודשת של הצבא האמריקני באפגניסטן"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כו אלול ה'תשפה (19.09.25)

6

like

0

dislike

הנשיא האמריקני הצהיר כי ממשלו פועל להשבת בסיס בגראם באפגניסטן, שנמצא בשליטת הטליבאן מאז הנסיגה ב-2021 • טראמפ הדגיש את החשיבות האסטרטגית של הבסיס בשל קרבתו לאזורי ייצור הגרעין של סין, בעוד בבית הלבן טרם התייחסו לדברים באופן רשמי


נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש (חמישי) כי ממשלו "מנסה" להחזיר את בסיס בגראם שבאפגניסטן, שנמצא כיום בשליטת הטליבאן. לדבריו, "אנחנו רוצים את הבסיס הזה בחזרה, משום שהוא קרוב מאוד למקום שבו סין מייצרת את נשקיה הגרעיניים".

טראמפ השמיע את הדברים במסיבת עיתונאים בלונדון, לצד ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר. הוא ציין כי יש "חדשות חמות" והוסיף: "אנחנו מנסים להחזיר את הבסיס, כי הם צריכים מאיתנו דברים". הנשיא לא פירט למי התכוון, ואם אכן מדובר בהנהגת הטליבאן ששולטת במדינה מאז נסיגת ארה"ב באוגוסט 2021.

בבית הלבן לא הגיבו בשלב זה לפניות התקשורת בארה"ב באשר לאפשרות שהחלו מגעים או צעדים מעשיים להחזרת השליטה בבסיס.

לפי דיווחים קודמים, בחודשים האחרונים התקיימו מגעים ראשונים בין נציגי הממשל האמריקני לטליבאן מאז השתלטותם על אפגניסטן. בין היתר דווח כי השליח המיוחד של הבית הלבן לענייני שבויים, אדם בוהלר, נפגש עם שר החוץ של הטליבאן אמיר חאן מוטאקי בשדה התעופה בקאבול. הפגישה עסקה בעיקר בנושאי אזרחים, יחסים בילטרליים והשקעות אפשריות.

maximize-image
השליח המיוחד של טראמפ לענייני חטופים ושבויים, אדם בוהלר | צילום: רויטרס

נסיגת ארה"ב מאפגניסטן החלה כבר בתקופת כהונתו הראשונה של טראמפ, לאחר חתימת ההסכם עם הטליבאן במרץ 2020. ההסכם קבע כי כל הכוחות האמריקניים ייצאו מהמדינה עד מאי 2021, אך הנשיא ג'ו ביידן האריך את המועד לסוף אוגוסט באותה שנה. הנסיגה הסתיימה בכיבוש מהיר של קאבול על ידי הטליבאן, שהחזיר את המדינה לשליטתו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News