accessibility-icon
share-icon
צפו בראיון המלא | צילום: חדשות 14

הקהל קרא לריבונות, נתניהו השיב לברדוגו: "חכה בסבלנות"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כה אלול ה'תשפה (18.09.25)

210

75

like

20

dislike

ראש הממשלה התארח בוועידת הלאום של ערוץ 14 והתייחס בריאיון לברדוגו בין השאר להחלת ריבונות • רה"מ הבהיר במה שונה התמרון הפעם מהפעמים הקודמות כאשר השטח שמהווה המעוז האחרון של חמאס נשאר בידינו • נתניהו איים על חמאס: "תשתמשו בחטופים כמגן אנושי? אנחנו נרדוף אחריכם עד כלות ימייכם"


ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח הערב (חמישי) בוועידת הלאום של ערוץ 14, התייחס להחלת הריבונות, לפיגוע במעבר אלנבי, לתמרון בעזה וכן ליחסי ארה"ב – ישראל. במהלך הוועידה הקהל קרא לרה"מ להחיל ריבונות ביו"ש ובבקעת הירדן.

בתחילה, נתניהו התייחס לראשונה לנפילת הלוחמים בעזה והפיגוע במעבר אלנבי, סיפר על הקשר האישי שלו עם משפחת השכול: "המחיר הוא קשה, אני יודע מה זה להיות בן למשפחת השכול זה כאילו קטעו לך איברים. הם נפלו על מנת שהמדינה הזו תחיה – אנחנו חיים ומנצחים כאן בזכותם".

maximize-image
images-count1+
צילום: גיל אמיר

רה"מ הבהיר במה שונה התמרון הפעם מהפעמים הקודמות: "אנחנו תופסים שטח ברצועה ושומרים עליו, כ-80% בידינו. החמאס נשאר בשני המעוזים האחרונים שלו והעיר עזה הוא הגדול שבהם – הם בחרדות".

צפו בקריאות להחלת הריבונות | צילום: ללא

נתניהו אף פנה לחמאס במסרים ישירים ואמר: "תשתמשו בחטופים כמגן אנושי? אנחנו נרדוף אחריכם עד כלות ימייכם – וזה יהיה קרוב מאוד". רה"מ הוסיף: "מוסר לחמאס ששומע אותנו עכשיו: לא אומר איך ומתי אנחנו נפעל ואם יהיו הפתעות – כי יהיו הפתעות".

בתשובה לקריאות הקהל לחלת ריבונות ולשאלות של פרשננו המדיני יעקב ברדוגו בנושא אמר ראש הממשלה: "חושב שזה מסוג השאלות של תמרון מדיני שעדיף לדבר פחות – חכו בסבלנות".

maximize-image
images-count1+
ראש הממשלה בוועידת הלאום | צילום: רועי שפרניק

ראש הממשלה התייחס גם לסערת הבידוד המדיני: "אם יש לקח שלמדתי מהמלחמה הזו זה דבר אחד – אנחנו צריכים תעשיית נשק עצמאית שלנו, שנוכל להגן על עצמנו בכוחותינו". בנוסף לכך, נתניהו ציין כי הקשר עם ארה"ב יציב, עם זאת היא צריכה לדאוג לאינטרסים של עצמה. יחד עם זאת, נתניהו הבהיר כי במבצע הביפרים שנערך לפני כשנה, הוא התעקש לשמור זאת בסוד מארה"ב: "אמרתי שאנחנו לא מעדכנים את האמריקאים".

נתניהו אף התייחס באופן ראשוני להקמת מפלגתו של אייזנקוט: "מאחל לשמאל הצלחה בכל דרך שהם מחלקים את המנדטים שלהם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News