במהלך ריאיון בוועידת הלאום, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן קראה להחלת ריבונות מלאה של ישראל ביהודה ושומרון. לדבריה, מדובר בצעד "צודק ומוסרי עבור העם היהודי בארץ ישראל ובעולם כולו", שלדבריה היה צריך להתרחש "כבר אתמול".
השרה הדגישה כי ישראל אינה צריכה לחשוש מתגובות הקהילה הבינלאומית: "כאשר ישראל נתפסת כחלשה – העולם רואה אותה כך. עלינו לפעול מתוך נחישות ואידאולוגיה ברורה". היא הסבירה כי בהיעדר ריבונות בשטחי יו"ש האכיפה הסביבתית כמעט ואינה מתקיימת, מה שמוביל לשריפות פיראטיות, גריטת רכבים, מחצבות לא מוסדרות ושפיכת שפכים בלתי חוקית.
השרה הדגישה כי החלת סמכויות מלאות ביהודה ושומרון אינה רק עניין סביבתי או אידאולוגי, אלא גם ביטחוני "כאשר אין ריבונות יש מפגעים שמסכנים את חיי אזרחי ישראל".
בהתייחסות ללחימה ברצועת עזה, קראה להפלת שלטון חמאס ולעידוד הגירה מרצון של תושבי הרצועה. היא חשפה כי במשרד להגנת הסביבה מוקם צוות מיוחד שיבחן את ההיבטים הסביבתיים של "היום שאחרי", ובפרט את סוגיית הטיפול בפסולת הבניין הרבה שנוצרה מההרס ברצועה.
