למעלה מ-200 קופים ברחו השבוע ממתקן הגידול העירוני במחוז לופבורי שבתאילנד. הקופים, השייכים לאזור "מאנורה" שבו מוחזקים כ-300 קופים בסך הכול, ניצלו את הפתח שנוצר באחת המכלאות ונמלטו לרחובות, כאשר חלקם פרצו לבתים ואף לתחנת משטרה.
הבריחה הובילה למראות חריגים בעיר: עשרות קופים נצפו מטפסים על בתים של תושבים, וחלקם אף הסתננו לתחנת המשטרה המקומית בתא הין, מה שחייב את השוטרים לנעול במהירות את כל הדלתות והחלונות, מדובר בבריחה השנייה מאז הובאו הקופים למתחם.
About 30 monkeys have escaped from a government cage in Lopburi province and are hanging out at a nearby Tha Hin police station and residential area on Tuesday. The authorities have dispatched a team to catch them macaques. #Thailand #Lopburi pic.twitter.com/Et1vlrSlCN
— Khaosod English (@KhaosodEnglish) June 19, 2024
בבוקר שלמחרת התקרית שבו יותר מ-60 קופים למכלאה בחיפוש אחר מזון. במקביל, בכל יום ראשון התייקם טקס האכלת קופים בבית המקדש ואט סאו תונג בעיר טקס. נזיר המקדש, פרא קרו סיריג'ריאפורן, יזם את הרעיון במטרה לקרוא לקופים והצליח להשיב כ-40 מהם לכלוב.
הרשויות המקומיות פיזרו מלכודות מזון ברחבי האזור במטרה להשיב את יתר הקופים. מרביתם לא התרחקו מהמתחם, ונשארו בסביבתו כדי ליהנות מהמים ומהמזון. עם זאת, הוצבו תצפיות מיוחדות בתחנת המשטרה, מחשש שהקופים המטפסים על עמודי תקשורת הרדיו יגרמו לנזקים.

עובדי העירייה השלימו בינתיים את תיקון המכלאה הפגועה, והודיעו כי רשות הגנים הלאומיים תסייע בלכידת הקופים הנותרים, תהליך הצפוי להימשך יומיים עד שלושה בשל מספרם הרב. בינתיים, הרשויות המקומיות ביקשו מהתושבים לדווח על כל קוף שנצפה מסתתר בסביבת מגורים לצוות המתקן או לגן הקופים העירוני.
