ברקע הדיווחים על כוונתן של מדינות נוספות להכיר במדינה פלשתינית, ראש מועצת יש"ע, ישראל גנץ, קורא היום (חמישי) בוועידת הלאום של חדשות 14 לנקוט בצעד אסטרטגי חד וברור: החלת ריבונות מלאה של ישראל ביהודה ושומרון. לדבריו, זוהי "התגובה הרלוונטית היחידה" לאיום המתגבש, וכל פעולה אחרת תהיה בגדר החמצה היסטורית.
"רגע היסטורי עם ממשלת ימין"
במהלך ריאיון ב"ועידת הלאום", הדגיש גנץ כי ישראל נמצאת ב"רגע היסטורי" שבו עליה "לזקוף את ראשה" ולהצהיר בקול ברור את מה שלא נאמר במשך 50 שנה: "יהודה ושומרון הם ליבה של ארץ ישראל, חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל". הוא ציין כי לממשלת הימין הנוכחית יש תמיכה רחבה בכנסת למהלך, כפי שהתבטא בהחלטה שזכתה לתמיכת 71 חברי כנסת. "זה משקף את רצון העם, וזו הציפייה מהממשלה הנוכחית", קבע.
"איום של 7 באוקטובר במרכז הארץ"
גנץ דחה את הטענות כי יש להמתין ל"זמן אחר" בשל האתגרים הביטחוניים בזירות השונות. "אין זמן אחר", הזהיר. "שבוע הבא יש לא מעט מדינות שהולכות להכריז על הכרה במדינה פלשתינית. זה איום שמביא את השבעה באוקטובר למרכז הארץ". הוא המחיש את הסכנה בנתונים: "יהודה ושומרון פרוסה מבאר שבע ועד חדרה, זה 300 קילומטר גדר, לא 20 קילומטר בעזה. יש שם 45,000 לוחמים של הרשות הפלשתינית".
"תגובה ציונית הולמת"
לדבריו, תגובות דיפלומטיות כמו סגירת שגרירויות או נזיפה בשגרירים אינן מספקות. "בינינו, זו לא תגובה", אמר. "הם אומרים מדינת טרור בלב מדינת ישראל, ואנחנו צריכים להגיד בקול ברור: לא. זה חלק ממדינת ישראל".
את דבריו חתם במסר ישיר לראש הממשלה: "התגובה צריכה להיות מאוד פשוטה. אם אתם אומרים שזה לא שלנו, אנחנו נאמר: 'זה שלנו, זו ארץ אבותינו, והחוק הישראלי יחול ביהודה ושומרון'. אם ממשלת ישראל לא תגיד את זה, היא חוטאת לאמת ועם ישראל לא ישכח לה".
