"כשאנחנו לא מפגינים בעצמנו ריבונות בשטחים שלנו, בארץ שלנו – אז לערבים יש תקווה", הצהיר ראש מועצת קדומים, עוזיאל ותיק בוועידת הלאום של חדשות 14. בדבריו התייחס לפיגוע הירי הקשה שהתרחש ב-6 בינואר 2025 בכביש 55, סמוך לכפר העוין פונדוק. בפיגוע נרצחו רחל כהן (70) ועליזה רייז (73) מקדומים, והשוטר אלעד וינקלשטיין (35). שמונה בני אדם נוספים נפצעו באירוע.
ותיק טען כי התגובה הציונית ההולמת לפיגועים מסוג זה היא העמקת השורשים והחלת הריבונות. לשיטתו, כל עוד הערבים חשים כי יש להם סיכוי לדחוק את הנוכחות היהודית מהאזור, הטרור ימשיך להרים את ראשו. "התקווה הזו", אמר, "היא הדלק שמניע את מכונת הטרור".
דבריו של ותיק משקפים תפיסה רחבה בקרב הנהגת ההתיישבות, הרואה בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון לא רק מהלך פוליטי, אלא גם צעד ביטחוני חיוני. לטענתם, מהלך כזה ישדר מסר ברור לאויב כי הנוכחות היהודית באזור היא עובדה מוגמרת ובלתי ניתנת לערעור, ובכך יפגע במוטיבציה לבצע פיגועים.
בתגובה לפיגוע, פתח ותיק לשכה זמנית בכפר פונדוק, והודיע על שורת צעדים לחיזוק הביטחון והנוכחות היהודית באזור, כולל הריסת מבנים בלתי חוקיים והסדרת התנועה בכפר. כוחות הביטחון חיסלו מאז הפיגוע את שלושת המחבלים שהיו אחראים לו.
