העיתונאי ואיש הימין האמריקאי, מארק לוין, התראיין לכתבנו המדיני תמיר מורג והתייחס לנושאים מרכזיים: הוא הביע זעזוע בעקבות רצח צ'רלי קירק ותיאר אותו כחבר קרוב, אמר כי מקבל איומים אך לא יעזוב את חייו לטובת בועה, ותקף בחריפות את גורמי השמאל בישראל ובעולם, שאותם האשים בהענקת במה לאנטישמיות. על המשפט נגד נתניהו קרא למערכת "מקולקלת" ותיאר את התיקים כ"מגוחכים". לגבי עזה קרא למדיניות תקיפה נחושה, וביקש שישראל תפעל לטובתה מול האו"ם ומדינות המערב. במקביל שיבח ערוצים כמו ערוץ 14 כתגובה למונופול התקשורתי.
תחילה, מורג בחר להתייחס לאירוע הקשה של הרצח המזעזע של צ'רלי קירק: "איך האירוע הזה השפיע עליך?" בתגובה, סיפר לוין: "זה השפיע על כולם בארצנו – וגם כאן, אני רואה. צ'רלי היה חבר טוב שלי, כמו שהוא היה להרבה אנשים אחרים".

"תראה, כולנו גדלנו עם צ'רלי. הוא התחיל כסוג של… לא רק דמות פוליטית,
אלא גם איש צעיר ודעתן", המשיך לוין, "כל כך חכם, כל כך סוחף, שהתקשורת התחילה להיקשר אליו. אני ראיינתי אותו מספר פעמים על ספרים".
"אני אוהב להיכנס לשיחות משכילות אם יש לי את האפשרות, והוא כתב שני ספרים, רצה שאני אראיין אותו – מה שבהחלט עשיתי, ברדיו ובפוקס", סיפר לוין, והפכנו לחברים מאוד מאוד טובים. אשתי והוא הפכו גם לחברים והתכתבו אחד עם השני".
"אני חושב שהעובדה שהוא נרצח, שהתנקשו בו מול 3,000 תלמידי קולג'
בצורה מזעזעת, אני חושב שזה עורר זעזוע גדול בארץ שלי", חתם לוין את דבריו בנושא.
לאחר מכן, כתבנו הפוליטי בחר לשאול את העיתונאי האם הוא חושש לביטחונו. בתגובה, אמר לוין: "ובכן, כולם אומרים לי שאני צריך. תראה, אני מקבל איומים, אני חושב שדמויות ציבוריות צריכות להיזהר מאוד עכשיו".
"אבל אני לא יכול… מה אני אעשה, אחיה בתוך בועה?" שאל לוין, "אני חי הכי קרוב ללחיות בתוך בועה כמו שרוב הדמויות הציבוריות עושות. אבל יחד עם זאת, זה משהו שאתה חושב עליו כשאתה יוצא, אתה יודע, אבל זה לא משהו שאתה חש מאוים ממנו או דואג ממנו כל הזמן".

"אני בטוח שהאנשים בישראל מבינים בדיוק למה אני מתכוון", אמר לוין, כשיש לך אנשים שחוצים את הגבול, אנשים שנטמעים בתוך האוכלוסייה, המתקפה באוטובוס אצלכם לפני כמה שבועות, האנשים שנטבחו שם, זה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו, אתה צריך להיות ממוקד, להסתכל קצת מסביבך, אבל זה משהו שאתה לא יכול לתת לו לנהל לך את החיים".
"כאן בישראל אנו גם מתמודדים עם איומים נוראיים נגד ראש הממשלה נתניהו ודמויות בולטות אחרות מהצד הימני של המפה הפוליטית", אמר תמיר, ושאל: "מה קרה לשמאל העולמי? תנועה שטוענת שהיא מייצגת אנושיות ונאורות והימנעות מאלימות, מה השתבש?"
"אני ממש רוצה שתושבי ישראל יבינו משהו", ענה לוין, "כשיש לך אנשי שמאל במדינה הזו שאומרים את הדברים שהם אומרים על ראש הממשלה שלכם והממשלה שלכם, שנוהרים לרחובות בכמויות של עשרות אלפים ובאמת מנסים להפיל את הממשלה, שמובלים על ידי אנשים כמו אהוד ברק, אנשי שמאל אחרים, ראש ממשלה כושל במקרה שלו, כל הכסף שמוזרם למדינה הזאת מארה"ב מממן את הדמויות האפלות שלהם ובכל העולם".

"אתה מעניק מחסה לסוג הכי גרוע של שונאי יהודים ואנטישמיים, בארץ שלי ובכל רחבי העולם. אתה רוצה לדעת למה? הם מצביעים עליהם: אם הישראלים שונאים את עצמם, יש להם סיבה טובה לכך. זה מה שהם חושבים. אז הם נותנים אנרגיה, הם נותנים במות לכוחות האלו בכל רחבי העולם המערבי, אירופה וארה"ב, שמצביעים עליהם", המשיך לוין.
"אני חושב שבישראל יש לכם את אותה התנועה, זה מוזר, של אנטישמיות עם אסלאמיזם, עם מרקסיזם, יותר מרקסיזם במדינה הזאת, שמכלה את המוסדות שלכם. בין אם זה בתי המשפט שלכם, בין אם זה היועץ המשפטי שלכם,
בין אם זו המשטרה שלכם, זה קורה ממש מתחת לאף שלכם כמו שקורה ברוב המערב", חתם לוין את דבריו.
לאחר מכן, נשאל לוין: "מה אתה חושב על המשפט שמתנהל נגד בנימין נתניהו?" וענה: "הלכתי למשפט הזה, אשתי ואני, ישבנו שם שלוש-ארבע שעות, צפיתי בזה וזה עורר בי חלחלה. אני איש שומר חוק. לא רק של החוק האמריקני, החוק מתקופת אריסטו והלאה. אני כותב על זה. הייתי מנהל הצוות של היועץ המשפטי שלנו תחת הנשיא רייגן, מעולם לא ראיתי משהו מהסוג הזה".

"יש לך עשרה תובעים שיושבים שם. משלמי מיסים בישראל, אתם משלמים על עשרה תובעים שישבו באולם משפט קטן, מדברים בינם לבין עצמם, יש לך שלושה שופטים שבקושי ערים. אני לא מנסה ללעוג להם, אני אומר שהמערכת הזו מקולקלת לחלוטין", המשיך לוין.
"יש את ראש ממשלת ישראל, כותבים לו במעטפה. המלחמה בעיר עזה היא במרכז העניינים. ומכניסים אליו מעטפות, והוא נאלץ לעצור את המשפט, לקרוא אותן, לכתוב עליהן הערות, לתת אותן לעוזרים שלו שישלחו הלאה", זעם לוין, "בארה"ב אי אפשר לנהל משפט נגד נשיא מכהן, וזו הסיבה: זה יותר חשוב שהמדינה תשרוד, שמנהיג המדינה ינהיג את המדינה".
"במקרה שלנו, ארבע השנים שלנו, או חמש השנים שלכם, או מה שיהיה משך הכהונה בהתאם לאתגרים וכן הלאה, אתה לא יכול להיות באולם בית משפט קטן
עם שלושה שופטים שלא נבחרו, עשרה תובעים בירוקרטיים. ואז אני מקשיב, כי יש לי מתרגם, אמרתי, "אני רוצה לשמוע מה קורה". במשך שעה אחת הם מנסים לגרום לנתניהו להגיד משהו שהוא מסרב לומר בנוגע לפגישה כלשהי. "זה לא קרה.", "אתה בטוח שזה לא קרה?", "זה לא קרה.", "אתה בטוח שזה לא קרה?" אלה אפילו לא בעיות נסיבתיות".

"ואני חושב לעצמי, התובעים האלה, אין להם שום דבר אחר לעשות, זה מה שהם עושים במשך כל היום. הם אוהבים שיש להם את הכוח להושיב שם את ראש הממשלה בכיסא לא נוח בזמן שהם מטיחים בו האשמות והשופטים יושבים חצי ערים. המערכת שלכם מקולקלת".
"בארץ שלנו השופטים היו סוגרים את התיק הזה מחוסר בראיות. זה תיק לא רציני. כל התיקים האלה מגוחכים לחלוטין, והוא המנהיג של המדינה שלכם, בין אם השמאל אוהב את זה או לא, בין אם בית המשפט העליון המקוטב שלכם
אוהב את זה או לא, בין אם אנשי השמאל במדינה הזאת אוהבים את זה או לא, הוא מנהיג המדינה, הוא נבחר והקואליציה שלו נבחרה להנהיג, ואתם גוררים אותו למטה, זה מזין את האנטישמים ואת שונאי היהודים בכל רחבי העולם".
לאחר מכן, נשאל לוין על עזה, על הגיבוי של הנשיא טראמפ ועל המסרים הסותרים מוושינגטון: "האם אתה חושב שהנשיא טראמפ עלול להציב אולטימטום על ישראל?" זה ענה העיתונאי: "אני לא יועץ רשמי ואני לא נוכח בפגישות, אז אני לא מתיימר לדבר בשם הנשיא טראמפ. אבל התחושה שלי אומרת לי שהוא מתעב את חמאס".

"בכל יום בו הם ממשיכים להחזיק בחטופים, זה יום אחד יותר מדי. זה גורם לו לזעם עצום, הוא אדם מלא תשוקה. יש לו המון חברים יהודים בתוך ומחוץ לפוליטיקה. המשפחה שלו, אנשים במשפחה שלו, חלקם גם יהודים. הוא יודע מה המחבלים עושים, הוא יודע איך הם מתנהגים. הוא שוקל מספר דברים אחרים, במונחים של הקשר גיאופוליטי".
"אני חשוב שהחשש שלו הוא… תסיימו עם זה. אתה יודע, ביידן משך את ישראל אחורה, "אל תעשו את זה, אל תעשו את זה.", מנע נשקים וכן הלאה. יש לו ראייה אחרת, "תגידו לי מה אתם צריכים", "תחסלו אותם".
מורג המשיך: "אז הרבה ישראלים אומרים שנתנו לחמאס מכה חסרת תקדים, שהרסנו הרבה מעזה, שהגיע הזמן לעצור ולהחזיר את החטופים הביתה, ושאנחנו יכולים לסיים עם חמאס מאוחר יותר בעתיד. מה יש לך לומר להם?"
"זה לא מה שהאמריקאים אמרו לפני סיום מלחמת העולם השנייה? תראה את יפן. הארי טרומן אמר, "לא, לא, אתם הולכים להיות מושמדים אם לא תיכנעו ללא תנאים". לא היה משא ומתן על שום דבר, והם סירבו. אז אפשר להסתכל על עזה אם אנשים צריכים הקשר היסטורי.
"אני לא מדבר עכשיו על היסטוריה עתיקה, אני מדבר על היסטוריה מודרנית. אז זה או להשמיד אותם עכשיו או להתמודד עימם שוב. והגישה שלי היא… תחסלו אותם. אתה יודע, אנשים אומרים שאי אפשר לחסל אותם. אפשר לחסל אותם. היו הרבה כוחות מרושעים שם בחוץ, יותר חזקים מחמאס. כלומר, הרייך השלישי היה די חזק, הייתי אומר – והם כבר לא קיימים.
"עבורי זה יהיה כל כך לא מוסרי, כל כך לא אתי להפסיק עכשיו, עם כל האנשים האלו שמתו, ולהגיד, "אוקיי, נעשה הפסקת אש בגלל הלחץ הפוליטי", לעזאזל עם הלחץ הפוליטי".
"בשבוע הבא בניו יורק, בוועידת האו"ם הכללית, הרבה מדינות צפויות להכריז
על מדינה פלשתינית. האם אתה חושב שישראל צריכה להגיב על ידי הרחבת הריבונות ביהודה ושומרון?", שאל אותו מורג, "וכפי שאמרת, אתה לא בכיר בממשל, אבל אם זה מה שהיא תעשה, מה אתה מעריך שתהיה תגובתו של הממשל?"

"ראשית כול, ישראל צריכה לעשות מה שטוב עבור ישראל. היא צריכה לעשות מה שהיא עושה עם דיפלומטיה בצורה הכי טובה", אמר לוין, "האו"ם הזה הוא קן עכברים של מופרעים רוצחי עם. אבל זו דחיפה להשמיד את ישראל. אם תדחפו להקמת מדינה פלשתינית, מי ינהל את המדינה הזאת? עבאס? הוא יעניק פנסיות למחבלים?"
"עזה היא דוגמה לכך שהם לא אמורים להיות לעולם מדינה כביכול. אני יכול לעבור על כל ההיסטוריה של הפלשתינים וכן הלאה – אין בכך טעם, אבל זו תהיה התאבדות. הייתי קורא לפתרון שתי המדינות "הפתרון הסופי". אז האו"ם יעשה מה שהאו"ם יעשה. אני הייתי מתייחס לזה כמו שארה"ב עושה: למי אכפת?"
"ולבסוף", אמר מורג, "אתה ופוקס ניוז שבו אתה עורך את תוכניתך מהווים חלק ממהפכת מדיה ענקית באמריקה. כאן בישראל בערוץ 14 אנחנו נמצאים באותו תהליך, אך בשלב מוקדם יותר. האם אתה חושב שאנחנו בדרך הנכונה
לנצח בקרב הזה? גם באמריקה, גם בישראל ובשאר העולם?"

"התקשורת היא בעיה במדינה שלכם. וקצת בעייתית במדינה שלי, אבל יותר במדינה שלכם. הערוץ שלכם הוא מתנת אל עבור אזרחי ישראל – בין אם חצי מישראל מבין את זה או לא, החצי השני מבין את זה", אמר לוין, "אני צופה בערוץ שלכם הרבה, אני צופה בכמה מהאחרים ומנענע את ראשי. אני קורא חלק ממקורות המדיה, כמו "הארץ", ואני חושב… אתם בכלל אוהבים את המדינה שלכם? כלומר, הדברים שאתם אומרים שמהדהדים לשאר העולם, שאל-ג'זירה לוקחים, שהניו יורק טיימס ו-CNN לוקחים, שה-BBC והעיתונים האחרים לוקחים, אתם מבינים במה אתם מזינים אותם? להם לא אכפת, זה כמו קן עכברים שמאלני".
"אני חושב שזאת בעיה וקשה לדעת מה לעשות איתה חוץ מלהתחרות מולה, כי אני מאמין, במדינה שלנו, התיקון הראשון לחוקה הוא חופש הביטוי. אבל אני חושב שערוץ 14 הוקם, כתגובה לסוג של מחשבת המונופול הזאת בתקשורת הישראלית, שהיא "שמאל, שמאל, שמאל". נתניהו רע, לא משנה מה הוא עושה, תראו מי רע, לא משנה מה הם עושים. כלומר, אני יושב וחושב, יש לכם ראש ממשלה שהשמיד את חיזבאללה, שמשמיד את חמאס, שהביס את איראן, שמתמודד עם החות'ים. האם מישהו האמין שזה היה אפשרי. לפני שנתיים? אף אחד חוץ ממנו.
הלא-רציניים מושכים למטה את האנשים הרציניים, השמאל הקיצוני מנסה למשוך למטה את טבעה של המערכת שלכם. אבל אני לא חושב שערוץ 14 ירצה את זה.
