היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, נשאה דברים בטקס הפרישה של שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון המתקיים היום (חמישי).
בדבריה, ביקורת קשה נגד ניסיונות הרשות המחוקקת והמבצעת למתן את האקטיביזם השיפוטי המתרחב של בג"ץ, ונטייתו לצמצם את כוחו של הדרג הנבחר: "נשמעת טענות על עצמאות מערכת המשפט. השופט אלרון שמר על כך".

"אנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע בעצמאות השיפוטית", המשיכה מיארה, "אנו מתמודדים עם ניסיונות חקיקה, דה לגיטימציה של שופטים, ניסיונות להלך איימים על היושבים בדין, אי מינוי שופטים", המשיכה מיארה.
"אך החמורות הם קריאות של גורמים בכירים ברשות המבצעת שלא לבצע צווים שיפוטיים", טענה היועמ"שית, "זו לא קריאה לרפורמה אלא ריסוק הדמוקרטיה".

השמרנים מאבדים מכוחם: שופט העליון יוסף אלרון פורש מתפקידו
כזכור, שופט העליון יוסף אלרון מסיים היום את תקופת כהונתו, שהייתה מאופיינת וזכורה בעיקר בזכות התעקשותו לפנות לפסיקות שמרניות יותר, והביקורת הנחרצת שלו נגד האקטיביזם השיפוטי – שהחל בתקופתו של אהרון ברק, והגיע לשיא במהלך כהונתו של שופט העליון עמית.
