סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין השתתף הערב (רביעי) בטקס פתיחת שנת המשפט של מחוז ירושלים בלשכת עו"ד, ומתח ביקורת קשה על מערכת המשפט ומוביליה: "קורא לשוב לדרכם של ענקי המשפט שכיהנו בבית המשפט העליון בעשורים הראשונים של מדינת ישראל".
במהלך בנאומו, התייחס לוין לחוק דמי החבר שאושר בכנסת לפני מספר חודשים ולהדחת היועצת המשפטית לממשלה: "החוק תלוי ועומד במשך חודשים ארוכים בבית המשפט העליון, תוך שלמרבה האבסורד ניתן צו זמני אותו מנצלת הלשכה על מנת שלא להשיב לעורכי הדין את הכספים שניגבו מהם ביתר".

"זהו מצב בלתי מתקבל על הדעת, ודוגמה נוספת לליקוי המאורות", טען לוין, "כאשר הליך החקיקה בכנסת הפך למעין המלצה, בעוד בית המשפט הופך עצמו בחוסר סמכות למחוקק העל".

לשכת עו"ד מכריזה מלחמה על השר לוין: "מקומו מאחורי סורג"
"נשמת אפו של מקצוע עריכת הדין היא בראש ובראשונה האמון שחייב להתקיים בין עורך הדין לבין הלקוח. אין שום דרך לכפות יחסי אמון מקום שהם אינם קיימים. אין גם דרך לכפות שיתוף פעולה, מקום שהוא אינו מתקיים. ההתערבות השיפוטית אינה מביאה מזור, כי אם מעמיקה את המשבר ואת הנזק".
