יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, השתתף היום (רביעי) בטקס פתיחת שנת המשפט במחוז ירושלים. בדברים שנשא, מתח אוחנה ביקורת קשה על מערכת המשפט, כשהוא מכנה את ההתנהלות הבררנית כ"אלימות משפטית".
"הייתה וישנה אלימות משפטית שהופעלה ומופעלת נגד מי שלא שייך למחנה הנכון – כפי שראיתי הבוקר בביהמ"ש המחוזי במשפטו של רה"מ, וגם סביבתו – שאלו את יונתן אוריך", אמר יו"ר הכנסת.

"ופתאום, לא רק שמותר לגנות שופטים, אלא שאלה שזעקו על כל שביב של ביקורת על שופטים עד היום, כולל עיתונאים, הפכו להיות אלו שרודפים שופטים ואף מנהלים נגדם קמפיין", המשיך או שאלו את נשיא בתי משפט השלום במחוז המרכז, השופט מנחם מזרחי.

בקשת המשטרה להאריך את ההגבלות על יונתן אוריך נדחתה בביהמ"ש
אני יודע שיש במערכת המשפט גם קולות אחרים. השמיעו אותם! דברו בקול! נכון, זו לא משימה פשוטה ללכת נגד הרוח. אבל היא זו שתחזיר את אמון הציבור במערכת. והציבור משווע לכך. המצב כפי שהוא פשוט לא יכול להמשך", חתם אוחנה את דבריו.
