ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בטקס חנוכת שגרירות פיג׳י בירושלים, יחד עם ראש ממשלת פיג׳י סיטיבני ראבוקה ושר החוץ גדעון סער. "אתה מכיר באמת שכולם צריכים להכיר בה, אבל מעט ממשלות עשו זאת עד כה – שזו הייתה בירתנו זה 3,000 שנים מאז ימי דוד המלך", אמר רה"מ לראביקה.
נתניהו התייחס להיותה של פיג'י המדינה השביעית לפתוח שגרירות בירושלים: "ראשית, אפשר להיות השביעי רק פעם אחת. אחר כך מגיע שמונה, תשע. שבע זה מספר חשוב וסימלי במסורת שלנו".

"אתה פותח שגרירות בעיר על הגבעה, ירושלים", ציין רה"מ, "כאן, ליד החומות של העיר העתיקה שלנו, דיברו הנביאים, שלטו מלכי ישראל ונחקקו כמה מהתובנות הגדולות ביותר של האמונה והערכים של האנושות, הם נחרטו בלבבותינו ובליבם של אנשים ברחבי העולם".
עוד אמר רה"מ לראביקה: "כשהאזנתי כעת להמנון שלכם שמעתי מילים שהגיעו מציון, מישראל, מפה, מירושלים. אז יש לנו קשר משותף, ציוויליזציה משותפת למרות שאתם בצד השני של כדור הארץ, באמצע האוקיינוס, בשמחה מוקפים במים. כל עוד המים לא עולים זה טוב מאוד".

"אבל אנחנו יחד", הבהיר נתניהו, "לאורך השנים, במקרים שונים, בסוגיות גדולות, והגדולה שבהן היא שלום. הזכרת את זה. אתה היית חייל של השלום. היית בכוח שמירת השלום. הרעיון של שלום. שלום בין מדינות. שלום בין גברים ונשים ברחבי העולם. הרעיון הזה שכל בני האדם נולדו עם הזכות לחיות, להיות חופשיים, הרעיון שהעבדות לא הייתה קבועה".
רה"מ נתניהו הסביר: "לפני 3,000 שנים זה היה רעיון מטורף שאנשים למעשה חשובים בפני עצמם. כל אדם. זהו יסוד של האמונה והערכים המשותפים שלנו. לכן, זה יותר מרגע פוליטי. זו שותפות לערכים גדולים ומטרות גדולות".

"הערכים האלה מעורערים באזורנו", הדגיש רה"מ, "אנחנו מנהלים קרוב לשנתיים מלחמה בשבע חזיתות נגד אלה שלא מקבלים דבר ממה שציינתי קודם. הם חוגגים כת של מוות. הם רוצים להשמיד את החיים של המדינה היהודית אבל הם מאיימים על חייהם של כל מי ששותף לערכים שלנו ועל כל מי ששותף לליבת הציוויליזציה שלנו".
"זה חשוב מאוד שאנחנו, כאחים, נעזור אחד לשני", הוסיף נתניהו, "אני גאה בעובדה שהיינו מעורבים בפיתוחה של פיג'י. דיברנו היום על דברים רבים אחרים שנוכל לעשות ואנחנו מתכוונים לעשות זאת במרץ והתלהבות רבה. אבל הדבר החשוב ביותר הוא מה שאנחנו עושים כעת – העובדה שהגעת לפה ומיקמת את השגרירות שלך בירושלים".

רה"מ סיכם: "במובנים רבים, דיברת על העובדה שאתה גאה בכך שאירחת את השגריר הראשון בביתך. ברוך הבא לבית שלנו. ראש הממשלה, זהו הבית שלך וביתו של העם בפיג'י. ברוכים הבאים".
