"הם מבינים את זה, ומזה הם מפחדים", כך אמרה לבנה נווה, תושבת גבעת "אור אהוביה", בתגובה לכתבה נרחבת ברשת אל ג'זירה שהגדירה את "נערות הגבעות" כאיום אסטרטגי על העולם הערבי. בריאיון באולפן "ישראל הבוקר" בערוץ 14, היא הסבירה את האידיאולוגיה שמאחורי ההתיישבות החלוצית וזכתה לתמיכה גורפת מהמגיש והפאנליסטים.

אל ג'זירה סיקרה את הנערות בגבעות וחשפה את החשש בעולם הערבי
הדיון באולפן, בהנחיית עידו טאובר, נפתח בסקירת הכתבה המפתיעה של רשת התקשורת הערבית, אך עד מהרה הפך לשיחה אישית עם לבנה נווה, נערה צעירה שהפכה לסמל של מה שבאל ג'זירה מכנים "האיום הגדול". כשנשאלה על ידי טאובר אם ידעה שהיא "מהווה איום על העולם הערבי", השיבה נווה בחיוך: "אם הם תופסים את זה ככה…".

נווה, המתגוררת בגבעת אור אהוביה בבנימין מזה כשנתיים, הסבירה את תפיסת עולמה. "אני קודם כל מאמינה שזו הדרך עכשיו לקרב את הגאולה", הצהירה. "המטרה שלנו בדור הזה זה ארץ ישראל. אנחנו רואים את זה בכל החזיתות שעם ישראל מתמודד. הדרך לנצח את האויב הערבי, הדרך לנצח כל דבר, זה התיישבות. זו הדרך שלנו עכשיו".
לדבריה, המטרה אינה רק לתפוס שטח פיזי, אלא לחולל שינוי תודעתי עמוק. "אנחנו בגבעות לא כדי להקים פה גבעה, פה שם, לכבוש כל פעם כמה דונמים, אלא כדי לעשות שינוי תפיסה בעם ישראל ביחס לארץ ישראל", הדגישה. "להבין שכל ארץ ישראל שלנו, שזו הדרך לגאולה".

היא תיארה את חיי היום-יום ב"אור אהוביה" – גבעה שהוקמה לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל – כפעילות מתמדת של בנייה והתפתחות. "יש אינספור דברים", סיפרה, "אם זה בקליטת משפחות חדשות, הקמת תשתיות, חקלאות, והסברה. המטרה שלנו היא להפוך ליישוב".
הדברים עוררו תגובות נלהבות באולפן. הפאנליסט איציק בונצל אמר כי "ככה התחילה עפרה, ככה התחילו היישובים האחרים. זו ציונות", והוסיף כי "עם ישראל נגאל בזכות נשים צדקניות". הפאנליסטית ענבל רץ גלמור כינתה את נווה וחברותיה "חלוציות", וטאובר סיכם את התחושה באולפן כשהגדיר את הפעילות כ"ציונות ב-2025".
