הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבג"ץ את תשובתה לעתירה שדרשה לחייב לחקור את הדלפת הסרטון המגמתי, שבו יוחסו לחיילי כוח 100 מעשי אונס במחבל חמאס (שלא התרחשו), באמצעות גוף חיצוני כגון השב"כ. לטענת הפרקליטות, החקירה הסתיימה ולא הביאה לממצאים או חשודים, ולכן היא מבקשת מבית המשפט למחוק את העתירה.
שימו לב: לפי הפרקליטות, הסרטון לא פגע בביטחון המדינה, למרות שדווח בדו"ח האו"ם, גרר גינויים מממשל ביידן וממדינות נוספות, פורסם ברחבי העולם והוציא את דיבת חיילינו לשווא. אז באמת – מישהו חושב שהציבור מטומטם?.

בתשובה רשמית של הפרקליטות נמסר: "לאור פעולות החקירה הרבות שנערכו במסגרת הבדיקה המקדימה וממצאיהן, הוחלט כי החקירה הגיעה למיצוי. נמצא שאין פעולות חקירה נוספות שנכון לבצע לצורך בירור הטענות וגילוי האמת, וכי אין בסיס להמשך טיפול במישור הפלילי".
עוד צוין: "לא נמצאה ולו אינדיקציה ראשונית המצביעה על מקור העברת המידע. התוחלת לביסוס תשתית ראייתית מפלילה נמוכה ביותר ואין פעולות חקירה קונקרטיות שניתן לבצע שמקדמות את הבדיקה".

לוחם כוח 100: "אתה לא יודע מי יקום עליך, עו"ד או חוקר מצ"ח"
לגבי הפגיעה בביטחון המדינה נכתב: "אין מדובר בדלף של מידע בטחוני או במסירת מידע שיש בחשיפתו כדי להביא לפגיעה בביטחון המדינה. מדובר בהוצאת מידע מתוך חקירת מצ"ח בצה"ל, לשם בירור חשד לעבירות אלימות ומין של חיילי צה"ל כלפי כלוא במתקן. גורמי ביטחון המידע בצה"ל קבעו כי המידע שפורסם לא חשף מידע מסווג, ולא גרם נזק לביטחון המדינה".
חמישה לוחמי המילואים של כוח 100 הגיבו לתשובת הפרקליטות: "קשה לעכל את תשובת המדינה. במקום להכיר בכשלי הבדיקה ובהדלפות, אנחנו מקבלים מסמך מנוכר שמנסה לטשטש אחריות ולהתיש את המשפחות ואת מי שנמצא בחזית".

עוד הוסיפו: "אנחנו לא מחפשים רחמים אלא אמת, צדק ושקיפות. לוחמי צה״ל שמסורים את חייהם למען המדינה ראויים לכך שמערכות האכיפה והביטחון יעשו הכל כדי לחקור עד הסוף ולא יסגרו תיקים בנימוקים טכניים".
לדברי הלוחמים, "זו לא רק סטירת לחי משפטית – זו סטירת לחי מוסרית. היא פוגעת באמון הציבור, במשפחות השכולות ובעיקר בלוחמים שממשיכים להילחם למרות שהמערכת הפנתה להם עורף. נמשיך להיאבק לא רק על שמנו הטוב אלא גם על האחריות של המדינה כלפי מי ששומר עליה".
